Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
spadl mi na zem ani ne z metru, a to měl obal a byl v tašce, rozbil se mi jak přední tak i zadní kryt mobilu (praskl a zadní sklíčko se mi vysypalo), nechápu, mobil jede dál, svítí když se nabíjí, budík mi zvoní, ale na displeji je černo a nedá se s tím nic dělat, nevím co to prodáváte, ale je to trochu divný, když se to tak jednoduše rozbije a nefunguje,děkuji za odpověď
huawei ascend P7
chtěl bych dostat zpět peníze, nebo zadarmo opravit
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány ve smlouvě nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, má spotřebitel možnost uplatnit reklamaci a žádat nápravu. Podle § 2170 občanského zákoníku ale právo uplatnit reklamaci spotřebitelovi nenáleží, pokud vadu sám způsobil. V daném případě tedy bude záležet na tom, co bylo příčinou poškození věci. Reklamaci by bylo možné uplatnit za předpokladu, že by příčinou poškození byla například vada materiálu (jednalo by se o skrytou vadu).
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.