Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
6.8 2017 jsem si zakoupil automobil BMW X3 diesel.Vše až do 8.1 2018 kdy se na palubní desce tosvítila kontrolka DDE,což vykaazuje závadu někde v motoru ,další den jsem jel nadiagnostiku, tam to vyhodilo špatnou škrtící klapku a žhavící koliky,žhavící koliky vyměníme přes garační pojištění ale tu klapku už ne to je o úplně jíný ceně.Servis BMW předběžně vyčíslil cenu opravy a dílu cca:10000kč.Po té jsem se obrátil na AAA Auto,sepsal se protokol o závadě,poslal na centrálu.O týden později příšlo vyrozumění ve znění:
----------------------------------------------------------------------
Vady reklamované kupujícím jsou vady,které vychází z předchozího užívání motorového vozidla.Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávajícím protokolu,že jednotlivé součástky,zakoupeného automobilu,podléhají opotřebení se mohou blížit konci své životnosti a s ohledem na stáří o optřebení automobilu vyžadují zvýšenou míru údržby a oprav.Z uvedených důvodů prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědnost,a proto reklamaci zamítá.
---------------------------------------------------------------------------
Tak je jasné o auto je třeba se starat,ale do motoru já nevidím a nějak zasahovat ani nemohu.A to při prodeji tvrdí že garantují km a skyté závady.
Vprotokolu o předání jsem neshledal žádné vady na motoru jen že je zvýšená spotřeba oleje ale u dieslů to je tak nějak normál,jiné závady na mot.tam nejsou.Automobil jsem kupoval v nájezdu počtů km 182700 což 3litr v naftě je zajetý.Nemám zájem, tahat se,řešit přes instituce.Jsem zákazník který vložil důvěru v aaa auto,proto že moje předchozí auto pocházelo od aaa auto.Rád bych v to věřil.
BMW X3 3.0d,rok 2006,spz:8B83364. Vadný díl škrící klapka
Chci jen aby tato závada byla odstraně dřív než nastanou ještě větší škody.
Mám za to je to skrytá závada.Cena opravy vyčíslená 10000kč
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Stromšíku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí 9tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,auto je od toho aby jezdilo a ne stálo v garáži.Nicméně chyba (závada) která se objevyla po x kilometrech, už tam musela být už po koupi auta,dá se totiž dočasně vymazat z počítače na diagnostice,podle BMW servisu to je vada na řídicí jednotce klapky,cena opravy i s prací cca:10000kč.Závada nastala v době probíhající ochranné lhůtě a proto se obracím na vás jako prodejce o zřízení nápravy.Můžete prosím prokázat že na na autě že tam žádná skrytá závada nebyla?Já jako běžný spotřebytel nepoznám kde je na autě něco co špatně funguje,proto existuje OZ.Jak už jsem vám oznámil že nesouhlasím s neuznáním reklamace, na tom si trvám.
Slušně vás žádám o vyřešení této záležitosti.
Spozdravem Stromšík
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: