Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.11.2013 jsem provedl objednávku mobilního telefeno na internetovém e-shopu a jediná možná varianta bylo zaplacení přes PayPal, což jsem i provedl. E-shop jsem několikrát kontaktoval přes email, protože mobilní telefony nebraly (778140230,778140048). Nejdřív byly výmluvy ohledně Vánoc, další, že je okradla společnice a v neposledné řadě i nemoc. Do dnešního dne 3.2.2014 nemám zboží ani vrácené peníze, které firma slíbila, že pošle.
Číslo transakce přes PayPal: 3798-6892-3941-6282, Číslo objednávky: 169003
Vrácení peněřní částky, nebo dodání zboží Lumia 1020 nebe 1520, kterou nabídl eshop jako odškodnění, kterí nebylo realizované.
|
Tweet |
V případě, že dle smlouvy nebylo zboží dodáno, má kupující nárok na odstoupení od kupní smlouvy dle § 517 občanského zákoníku. V rámci odstoupení si strany vrací navzájem poskytnuté plnění. Z výše uvedené vyplývá, že prodejce byl povinný vrátit uhrazené finanční částky kupujícímu v přiměřené nebo stanovené lhůtě. Pokud se tak nestalo, je v prodlení.
Paní Forejtová Kateřina nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
Pokud by takové jednání bylo běžnou praktikou prodejce, mohlo by jednání naplňovat skutkovou podstatu trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku. V takovém případě doporučujeme podat trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství.