Společnost


SILEX spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21107Proplacení cest.nákladů po roce reklamování ložního prádla, kontrola dokladů - špatné data opakovaně a píší do reklam. protokolu lži a nepravdivé údaje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.01.2018, před 7 lety

Taťána Petříková

Znění stížnosti

Opakovaná reklamace, špatné šití, poté reklamace vrácení z důvodů ušpinění na mnoha místech , viz protokol, prodavačka viděla, všechny tři reklamace byly důvodné a všechny se snažili řešit. Avšak když mi vrátili špinavé zboží, žádala jsem vrácení hotovosti a posléze proplacení cest. výdajů


Požadované řešení

nerespektovala jste naše zákonné nároky. Na to jsem Vás upozorňovala opakovaně a při káždé reklamaci extra. U spotřebního zboží je podle zákona možné reklamovat vady, které se projeví v průběhu prvních dvou let od převzet&iacu te; z boží. Opakovaně jsem trvala na reklamačním protokolu, který mi byl neustále odepírán. Toto je zadokumentované, dokonce i na papíře z vaší pokladny a prodavačkou, kterou jste po telefonu nabádala, aby mi tento doklad nedávala, neboť jste se obávala právě těch "cestovních nákladů"? Vaše reklamační protokoly vykazovaly chyby, které budou podnětem pro ČOI mj. Jistě víte, že podle OZ jste povinna mi vady při reklamaci písemně potvrdit do reklamačního protokolu, což byl z vaší starny veliký problém a řešila jsem jej až na vedení OC, které nás odkázalo na policii či ČOI. Obojího práva následně využijeme. Jedno u jste "seděla na koni" a nemohla se mnou v daný moment řešit reklamaci, jindy zase byl problém ve vaší prodavačce a příště byl problém zase v kase. Neustálé výmluvy! To, že právě sedíte "na koni", nemůže přece zákazníka zajímat, že? Rovněž je vaší povinností do protokolu uvést moje ID, datum - které tam bylo "1899"???, datum přijetí, popis reklamované vady - což jste za žádnou cenu nechtěla udělat??? a způsob vyřízení reklamace, který žádám - to vše jste nám odpírala!!! Následně jsem odmítala podepsat nesmysly, které jste nám nutila a které se nezakládaly na pravdě - proto jste nakonec vrátili za zboží peníze. Opomíjela jste záměrně i to, že reklamačn&i acute; protokol je můj, nikoli váš a že já jako zákazník mám právo sdělit své požadavky i vady a naopak vy musíte dodržovat § OZ a do protokolu zapsat, co si zákazník přeje! V prvním protokolu znělo: oprava namísto výměny za bezvadný kus a k tomu přiložená omluva - to je zamítnutá reklamace??? Při třetí mojí reklamaci jste mi předali zboží špinavé na několika místech /dokonce mě na to sama vaše prodavačka upozornila a zapsala to do protokolu a podepsala??? Následně po mé reakci jste sama doma vyprala moje zboží! To je zamítnutá reklamace??? Jak jste si vůbec mohla dovolit prát moje zboží, aniž bytse to vakázala dokladem? Zakazovala jste, aby se mnou prodavačka sepsala další reklamaci, když jsem odmítla špinavé zboží převzít. Určitě byste nepřijali do reklamčního řízení zboží, aniž byste si jej neprohlédli - protože kdyby bylo špinavé, jistě byste to zapsali do rekl. protokolu.

Vyřízením reklamace se rozumí "odstranění vady, výměna zboží, vrácení peněz nebo poskytnutí slevy". To vše se stalo. Nejdřív jste opravili zboží, posléze vyprali a nakonec vrátili FH. Pomíjím reklamace, kterými jste odbila moje dítě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2018 08:41, před 7 lety

Byla-li v daném případě reklamace spotřebitelky podnikatelem uznána jako oprávněná, pak má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku.

Tyto náklady jsou chápány jako ty nejmenší nutné, ne vždy je totiž účelné vézt věc do prodejny vozem, jindy zase může spotřebitel využít prodejnu, která je blíže jeho bydlišti. To samé platí i o poštovném. Přesná výše poštovného nebo limit, do kterého se ještě jedná o účelně vynaložený náklad, není zákonem upraven.

Pokud se má jednat o nejmenší nutný vynaložený náklad, jednalo by se dle našeho názoru o standardní cenu poštovného u obecně dostupných přepravních služeb s ohledem na velikost a hmotnost balíčku. Pokud zákazník bezdůvodně využije službu výrazně dražší, než za jakou je obecně dostupná, bude to důvodem pro neproplacení celé částky, ale pouze části. Každou situaci je však nutné posuzovat individuálně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2018 21:07, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.