Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní / vážený pane,
rád bych podal rozpor s vyřízením mnou reklamovaných bot.
Obuv jsem začal využívat po dni zakoupení dne 5. 5. 2017 Obuv se jevila jako velice komfortní a lehká. Užíváním obuvi jsem si všiml lehké deformace vnitřních vložek, které se začali odlepovat a kroutit. I přesto co jsem používam pravidelně po každém nošení cedrové napínáky přímo koupené k velikosti této obuvy. Boty tedy byly vždy dostatečně vysoušené tak, aby po 48 hodinách byly opět připravené k nošení. Ke konci Listopadu roku 2017 se mi bota začala deformovat. Podešev se úplně rozlepil a na jedné z bot rošklebyl. Boty jsem tedy přestal nosit a donesl je dne 22. 12. 2017 na reklamaci.
Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, běžného opotřebení bot způsobeným intenzivním nošením.
Já samozřejmě s tímto nesouhlasím.
Boty my přišli poštou dne 25. 1. 2018 na mnou uvedenou adresu.
Pokud si obchodník stojí za svým názorem, obrátím se tedy na soudního znalce o jeho nestranné vyjádření.
číslo modelu 11886143
Požaduji vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Prodávající je povinen při prodeji zboží spotřebitele řádně informovat o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Pokud by byla vada způsobena nesprávným užitím věci nebo nesprávnou údržbou, ale prodávající by spotřebitele o řádném užití a řádné údržbě neinformoval, je za tuto vadu odpovědný prodávající.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes webové stránky www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.