Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nechali jsme si na objednávku udělat krémový dort s 30 marcipánovými růžemi. Na účtence máme uvedeno 3 položky cituji: zákusky - 480,- (dort), zákusky . 510,- (marcipánové růže), obaly - 20,- (box na dort). Při rozkrojení dortu na oslavě a prvnímu kousnutí do marcipánové růže jsme zjistili, že všechny jsou ztvrdlé (staré) jako beton. Po puštění z výšky na kuchynskou linku dopad měl stejný zvuk jako kdyby jsme upustili kámen. Růže jsme z dortu odendali a ihned po víkendu šli reklamovat. Nejenže poprvé s námi odmítli sepsat reklamaci, při druhé na kus papíru načmárala slečna prodavačka něco na způsob reklamace. Nejenže nás neupozornili, že růže jsou zřejmě jen dekorativní, ale ani na účtence nemáme nic o dekoraci. Dokonce nás slečna z prodejny začala vyhazovat. Prosím jak se v tomto případě bránit.
žádné dostupné ani z účtenky ani nás nikdo na nic neupozornil
vrácení hotovosti za nepoživatelné růže
|
Tweet |
I v případě potravinových výrobků je možné zboží reklamovat. Výrobek je vadný v případě, kdy neodpovídá tzv. jakosti při převzetí, kterou stanoví § 2161 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V daném případě se jedná zejm. o písm. a) předmětného odstavce, dle kterého má věc mít vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
Jestliže tedy marcipánové růže měly být jedlé, jedná se o vadné plnění. Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Pokud není možná ani jedna z uvedených variant, zbývá právo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nejdříve se chceme vyjádřit k jednání. Pán nebyl vyhozen, byl požádán, ať se vrátí později, až bude přítomna kompetentní osoba. Každá mince má dvě strany! Reklamaci jsme přijali a dekorační výrobky reklamovali u výrobce a dodavatele. V zákonné lhůtě jsme celou reklamaci vyřídili.
Dodavatel i výrobce nám písemně reklamaci zamítli, s vyjádřením, že dekorace po přezkoumání jsou v pořádku. Dle dodacích listů a faktur dekorace nejsou prošlé (jak se domnívá klient). Dle vyjádření jsou prodejné a určené ke konzumaci. Písemné vyjádření jsme dali k nahlédnutí zákazníkovi.
Nicméně za herecké umění zákazníka, který pobavil jak zaměstnance, tak ostatní zákazníky jsme mu reklamaci uznali a peníze navrátili. Věříme, že zákazník je spokojen.A my se těšíme na další spolupráci.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.