Společnost


ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 27 stížnostech.

#21137Zaplatil jsem předem 1 medaili, poslali 2 a chtějí zaplatit 1990Kč

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2018, před 7 lety

Miroslav Louma

Znění stížnosti

Někdy v průběhu podzimu 2017 jsem poštou obdržel nabídku na objednání medaile. Tu jsem si objednal. Následně byla medaile dodána spolu s dvěma složenkami. Jednou na zaplacení dodané medaile a druhou na částku 547 Kč s tím, že bude dodána ještě jedna medaile "Karel IV". Složenku jsem zaplatil převodem z účtu a žádnou další objednávku jsem neposílal. Dnes mi byla doručena zásilka s medailí "Karel IV" spolu s medailí "Svatováclavská koruna" a složenkou na zaplacení 1995 Kč. Po telefonátu do sídla firmy mě bylo sděleno, že složenku musím zaplatit jinak bude věc předána vymáhačské firmě. Jak to tedy je? Musím zaplatit za neobjednané zboží? Musím zaslat medaili na své náklady zpět do firmy?


Produkt

Medaile "Svatováclavská koruna" 03271.


Požadované řešení

Protože jsem si žádnou další medaili neobjednal, odmítám za ní zaplatit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2018 15:46, před 7 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.3.2018 10:35, před 7 lety

Místo: Plzeň
Datum: 16.3.2018
Zákaznické číslo: 1602403



Vážený pane Loumo,

srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.

Jak jste uvedl s platbou k faktuře č. 1 jste uhradil složenku s objednávkou na další ražbu, proto Vám byla zaslána další zásilka k faktuře č. 2, kde byl již uhrazený Karel IV a zároveň Vám byla zaslána další ražba z edice „Život Karla IV“, jelikož na nabídce bylo napsáno, že si objednáváte včetně sběratelského servisu.

Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.

Vámi zpět odeslaná zásilka k faktuře č. 2 byla registrována. Rozdíl v pohledávce byl zohledněn.

Sdělujeme Vám, že stav Vašeho účtu je k dnešnímu dni vyrovnán.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Váš zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
21.3.2018 11:35, před 7 lety


Miroslav Louma

Hodnocení:

Komentář: Společnost se nakonec zachovala správně. Zaslala mě poštovní známky v ceně zpětné zásilky. Nevyžádanou medaili jsem tudíž zaslal zpět na náklady společnosti. Tímto považuji problém za uzavřený. Děkuji za skvělou práci dTestu.