Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
dne 29.1.2018 jsem zažádala operátora telefonicky o vyvázání ze smlouvy, jelikož chci po letech přejít pod firemní tarif.
Smlouvu jsem měla platnou na 24 měsíců od října 2015. Bylo mi však sděleno, že v té chvíli jsem ale povinna hradit "odškodnění" za měsíce, o které si operátor smlouvu samovolně prodloužil do 4.10.2019, totéž mi bylo zasláno písemně.
Dle dalšího telefonického hovoru s panem Milošem Borovičkou ale na to operátor nemá právo dle Zákona o elektronických komunikacích č. 127/2005 Sb. § 63.
U operátora písemně reklamuji, "odškodnění" odmítám hradit.
Předem děkuji za vyřízení
Hana Řezníčková
|
Tweet |
Ust. § 63 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, bylo skutečně novelizováno tak, že je již k prodloužení smlouvy na dobu určitou nutný prokazatelný souhlas, jinak přechází smlouva na dobu neurčitou. Tato novela nabyla účinnosti 2. 9. 2018. Pokud tedy k prodloužení smlouvy došlo až po tomto datu, což by vyplývalo z informací od spotřebitelky, bylo možné k prodloužení na dobu určitou přistoupit pouze po jejím prokazatelném souhlasu. Jestliže jej nedala, měla by mít spotřebitelka smlouvu na dobu neurčitou.
Dobrý den, paní Řezníčková,
pokud jste s automatickým prodloužením smlouvy souhlasila při jejím uzavření v říjnu 2015 (souhlas je uveden přímo ve smlouvě), postupovali jsme podle této dohody a smlouvu jsme prodloužili na nových 24 měsíců. Ale celou záležitost samozřejmě rádi prověříme. Můžete se na nás obrátit písemnou reklamací zaslanou poštou na Vodafone Czech Republic, a. s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, případně prostřednictvím Reklamačního formuláře na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.