Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 24.1. jsem obdržela e-mail, kde bylo uvedeno, že má zásilka byla převzata Českou poštou a o termínu doručení budu informována. Jelikož jsem věděla, že následující dva dny nebudu k zastižení na adrese, kterou jsem uvedla rozhodla jsem se využít nabízené služby a adresu 25.1. ráno změnit i za těch okolností, že tato služba není zrovna levná. Byla jsem hlavně ráda, že nebudu muset pro balíček nikam jezdit.
25.1. jsem pro jistotu zavolala na příslušnou poštu, abych se ujistila kdy balíček přijde, protože jsem nebyla už dále informována o termínu doručení, jak bylo ovšem v e-mailu uvedeno. Paní mě oznámila, že vzhledem k tomu, že jsem změnu adresy uskutečnila až ráno, tak kurýr již balíček převzal a bohužel bude zásilka dopravena na původní adresu. Samozřejmě jsem pochopila, že jsem zareagovala pozdě a je to má chyba. Paní mě dále ujistila, že v odpoledních hodinách kurýr zásilku dopraví. Já tedy kontaktovala příbuzné, aby jeli ke mě domů a počkali na kurýra. Kurýr se však nedostavil. Druhý den, tedy 26.1. jsem prováděla školení zaměstnanců, přičemž po dokončení jsem měla nepřijatý hovor od kurýra, který oznámil, že vezl zásilku na změněnou adresu, ale že neměl podrobný popis toho, kde přesně mě najde a tak zásilku odvezl na poštu. K tomuto musím dodat, že do kolonky ,,poznámka,, jsem uváděla stručný popis místa předání. Bohužel by mě ani ve snu nenapadlo, že tato kolonka se kurýrovi nedostane do rukou a je vyplněna zcela zbytečně!!
Dnes jsem se proto pro zásilku vydala osobně na poštu, kam kurýr balíček odložil. A to je hlavní důvod mého rozhořčení, pro který Vám píši tuto stížnost, jelikož na pobočce mě bylo řečeno, že musím zaplatit poplatek za změnu adresy. Pochopitelně jsem poplatek nezaplatila. Ne však, kvůli výši poplatku, ale z principu. Nevím, kdo nese odpovědnost za nabízené služby, ale prosím, logicky a lidsky chápete, že nebudu platit poplatek za to, že jsem si ve finále pro balíček musela dojet osobně. Nejprve to, že dva dny trvá, než zásilka odejde z pošty, přes kurýra na adresu dodání, poté mylné informace o místě doručení, následné neobdržení zprávy o přesné době dodání (to aby se na to mohl člověk připravit a být na telefonu) a v poslední řadě poplatek za službu, ke které nedošlo?? Nezlobte se, ale je to velice neprofesionální přístup, nelidský a nebojím se říci, že Česká pošta by měla změnit svůj název, protože jestli i nadále má nosit pojmenování ČESKÁ, tak se máme my Češi za co stydět!!!
Langová Petra
zásilka č. DR0029047809C - doručení zásilky
Dodání zboží bez poplatku za změnu adresy. Zásilku si ráda vyzvednu na poště Železniční nebo kdekoliv v Plzni.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman