Společnost


ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 27 stížnostech.

#21149Neoprávněné zasílání upomínek a nerespektování žádosti o vyřazení z databáze os.údajů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2018, před 7 lety

Anna Fukátková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.1.2018 byla na adresu maminky paní Anny Ingerlové doručena 1. upomínka na částku 2338,- Kč za zboží, které nebylo objednáno ani doručeno.
Upomínku jsme poslali dne 19.1.2018 doporučeně zpět společně se Žádostí o vyřazení osobních údajů maminky z databází. Vše máme ofoceno a v originálech uloženo.

Dnes, tj.29.1.2018 přišla upomínka č.2 na stejnou částku 2338,- Kč, k tomu Seznam pohledávek navýšený o další faktury s konečnou částkou 4462,- Kč, dále dopis reagující na naše údajné ukončení série "100 let Československé republiky". A navíc byl v obálce další reklamní leták.

Žádné zboží nebylo v roce 2017 a počátkem roku 2018 objednáno ani doručeno.
Nebyl odeslán žádný dopis se žádostí na ukončení série "100 let Československé republiky".


Požadované řešení

Požadujeme:
1/ vysvětlení od Českého mincovního obchodu
2/ písemné potvrzení, že maminka nic nedluží
3/ okamžité vyřazení osobních údajů maminky ze všech databází


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 09:09, před 7 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.1.2018 13:50, před 7 lety

Místo: Plzeň
Datum: 30.1.2018
Zákaznické číslo: 126144



Vážená paní Ingerlová,

srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.

Na záčátek bychom chtěli upozornit, že pokud zažádá zákazník o blokaci a pak následně znovu objedná, zásilka je zákazníkovi odeslána.

Dne 4.12.2017 jsme registrovali písemnou objendávku paní Ingerlové a to včetně sběratelského servisu, viz kopie objednávky v příloze.

Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.

Dodávky v rámci "sběratelského servisu" obdržíte každé tři týdny. Dodací lhůtu a hodnotu jednotlivých zásilek Vám můžeme individuálně dle Vašeho přání upravit.

Na základě objednávky ze dne 4.12.2017 jsme odeslali zboží z fakturou č. 28 a to pod podacím číslem DR0505648762U a tato zásilka byla dne 16.12.2017 převzata dle údajů České pošty viz příloha.

K dnenšímu dni neevidujeme ani úhradu tohoto zboží ani vrácení zboží.

Dle výše uvedeného seběratelského servisu jsme odeslala také zaboží k fa č. 29 a to dne 3.1.2018 pod podacím číslem DR0505678733U a i toto zboží bylo převzato a to dne 4.1.2018 dle údajů České pošty a k dnešnímu dni nebylo uhrazeno ani vráceno.

Ačkoliv byla již překročena doba na vrácení u obou zásilek, zašlete nám je na zpět a dluh tak bude vyrovnán.


S pozdravem a přáním pěkného dne

reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.2.2018 14:38, před 7 lety


Anna Fukátková

Z dokumentů zaslaných ČMO vyplývá, že maminka skutečně jeden útržek podepsala a dle České pošty byly dvě zásilky dodány. Tady musím konstatovat, že naše informace nebyly pravdivé (co se týče objednání a odeslání).
Maminka si nic z toho nepamatuje a přes veškerou naši snahu filtrovat poštu a vyhazovat nabídky ČMO se toto stalo. Chodíme do práce a ne vše se dá uhlídat. Doma jsme našli pouze velkou medaily s názvem "Československá republika-T.G.Masary-prezident osvoboditel",která byla zaslána na základě podepsaného útržku.
Obsah tohoto útržku stručně:
Máte poslední možnost využít svoje dobropisy v hodnotě 2000-,Kč, pokud si objednáte exkluzivní gigantickou ražbu "Zakladatelé Československa" za zvýhodněnou cenu 249,- +poštovné+balné. Dole pod podpisem malým písmem stojí doslova:
"V rámci našeho sběratelského servisu obdržíte na ukázku další vydání edice 100 let Československa za zvýhodněnou cenu. Tento exkluzivní sběratelský servis mohu kdykoli bez udání důvodu zrušit."
A poté začnou být doručovány zásilky za zvýhodněnou cenu 2332,-Kč a podobně. My je bohužel nenašli a proto nevíme, co bylo jejich obsahem.
Přes to, že toto celé považujeme za nekalou obchodní praktiku a podvod, asi nám nezbude nic jiného než dvě upomínky zaplatit (=4462,-Kč).
DOTAZ ZNÍ:
Jaká je lhůta na výmaz osobních údajů ze všech databází od data doručení ČMO?
V poště se stále objevují další reklamní materiály ČMO, žádost o výmaz byla doporučeně odeslána 19.1.2018.

Vůbec si neumím představit, jak se s těmito praktikami, tzn. "dostanete od nás 2000,-, když objednáte za 249,-".... dokáží vypořádat senioři ve věku 80+, kteří jsou na to sami, naivně uvěří, že jim někdo jen tak chce dát 2000,-Kč, paměť už jim tolik neslouží a zapomenou, co podepsali, a začnou poměrně rychle za sebou dostávat zásilky, o které nestojí a ihned poté upomínky k zaplacení.
Děkuji za odpověď

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2018 17:51, před 7 lety

Na základě žádosti musí odstranit správce údajů závadný stav neprodleně, resp. musí odstranit data ihned po tom, co subjekt údajů vyjádří nesouhlas s jejich dalším zpracováváním, což vyplývá z ustanovení uvedených v našem dřívějším vyjádření. Jestliže tedy i po prokazatelném doručení žádosti správce údaje dále zpracovává, doporučujeme spotřebitelce obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů, což může učinit prostřednictvím e-podatelny: https://www.uoou.cz/elektronicka%2Dpodatelna/os-1007/p1=1493.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.2.2018 11:31, před 7 lety

Místo: Plzeň
Datum: 06.02.2018
Zákaznické číslo 126144





Vážená paní Fukátková,

děkujeme Vám za sdělení, na které rádi odpovídáme.

Byli jsme srozuměni s Vašim přáním již nadále neinformovat paní Ingerlovou o našich reklamních a nabídkových akcích.
Vaše zákaznické číslo bylo proto s poznámkou na zrušení reklamních nabídek poznamenáno již na základě prvního podnětu 30.1.2018. Předchozí požadavek byl zrušen, jak jsem Vás již informovala, díky nové objednávce.

Dovolujeme si Vás upozornit, že některé akční nabídky jsou již 6-8 týdnů v předstihu plánovány, a proto může dojít k protnutí.

Pro ukončení zasílání newsletteru e-mailem, je nutné v příchozí nabídce kliknout v posledním řádku na políčko “zde” a poté se Vám zobrazí potvrzení o zrušení zasílání nabídek formou newsletteru.

Byla zadána do systému také poznámka, aby nebyly přijímány další nové objednávky.

Prosíme o pochopení této situace.


S pozdravem a přáním pěkného dne

reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.2.2018 09:42, před 7 lety


Anna Fukátková

Vyjádření pro společnost ČMO
Prosím, doložte, že byla učiněna objednávka e-mailem.

Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.2.2018 13:31, před 7 lety

Dobrý den paní Fukátková,

kopii objednávky, která byla přílohou tohoto sporu jsme dnes zaslali také na e-mail paní Ingerlové.

Pokud jste měla na mysli něco jiného, specifikujte to prosím blíže.

S pozdravem

reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2018 21:39, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.3.2018 10:52, před 7 lety


Anna Fukátková

Dobrý den,

Poslední odpověď nebyla uspokojivá, protože nedoložili, že by byla učiněna objednávka e-mailem.
Stále požaduji po společnosti ČMO potvrzení, že maminka jim nic nedluží (ve znění stížnosti bod ad 2/ ).

Pozitivně hodnotím, že naprosto ustala aktivita ze strany ČMO, neposílají další reklamní materiály a ani další upomínky na zaplacení zboží, které jsme neobdrželi.

Domnívám se, že pokud nebudu mít v ruce potvrzení, že maminka jim nic nedluží, nemůžu stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2018 12:32, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.3.2018 15:19, před 7 lety

Místo: Plzeň
Datum: 16.3.2018


Vážená paní Fukátková,

kopii objednávky jsme Vám zaslali emailem dne 9.2.2018 na mail paní Ingerlové.

Účet stále ještě není vyrvonán, jelikož jste nám na naše doporučení zboží k fakturám č. 28 +29 ještě nevrátili zpět.

Prosíme o jeho navrácení ačkoliv doba na vrácení byla již překročena, abychom to mohli celé již uzavřít.

Předem děkuji za pochopení.

S pozdravem a přáním pěkného dne

reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.3.2018 12:09, před 7 lety


Anna Fukátková

Hodnocení:

Komentář: Rozhodla jsem se stížnost uzavřít, protože nemůžu doložit, že zboží nebylo doručeno. Velice ráda bych zboží vrátila, ale nemám co. Dlužné částky uhradím. Jen doufám, že o ČMO již nikdy více neuslyším.