Společnost


TiP,s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21158Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.01.2018, před 7 lety

Vladimír Hůša

Znění stížnosti

Dne 7/4/2017 jsem si koupila dám. celoroční boty značky Rieker, cena 1699,-Kč v obchodě Mr. JOE Alex v ul. Jugoslávská 25, Praha 2. Bohužel obě paty u bot jsou zevnitř roztrhané od běžného nošení již od loňského podzimu. Reklamaci jsem podala až 4/1/2018 s požadavkem na vrácení peněz. Dne 29/1 jsem šla reklamaci vyřídit a bylo mi sděleno, že reklamace byla zamítnuta s důvodem: "Podle par.619 Občanského zákoníku za technologickou vadu nelze považovat změnu zboží, která vznikne v průběhu záruční doby, v důsledku jeho opotřebení nebo mechanického poškození. Nejedná se o technologickou ani výrobní vadu, ale o opotřebení a poškození obuvi ze strany zákazníka. Nelze zaměňovat životnost obuvi se záruční lhůtou, která je pouze na technologické a výrobní vady, nikoliv na opotřebení či mechanické poškození obuvi ze strany zákazníka." Boty jsem nosila příležitostně do práce nebo ve volném čase. Dle mého názoru by měla platit záruka 2 roky. Co s tím? Děkuji za radu.


Produkt

dámské celoroční boty zn. Rieker, vel. 41, cena 1699,-Kč


Požadované řešení

Požadovala jsem vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.1.2018 12:07, před 7 lety

Zakoupí-li spotřebitel obuv a v zákonné 24měsíční době se na ní objeví vada, jejíž vznik spotřebitel sám nezavinil, může ji reklamovat. Spotřebitel tedy nemůže uplatnit práva z vad, které sám způsobil (mechanické poškození). Prodávající neodpovídá ani za běžné opotřebení věci. Je tedy nutné pro případ zamítnuté reklamace, aby se znalec v posudku vyjádřil k existenci a povaze vady a prokázal, že obuv má vadu například z důvodu nekvalitního použitého materiálu či vadného zpracování obuvi.

Nesouhlasí-li spotřebitel s vyřízením reklamace a od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes webové stránky www.adr.coi.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2018 16:42, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.