Společnost


inSPORTline stores s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21181Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.01.2018, před 7 lety

Kateřina Krumphanzlová

Znění stížnosti

U společnosti jsem zakoupila dětské brusle pro syna (6let)- plastové s přezkami a kožíškem, posuvné, že je bude moci využít delší dobu.
Brusle měl na noze dvakrát na hodinách bruslení se školkou. Po první hodině mi bylo učitelkou MŠ sděleno, že se neustále rozepínají přezky. Během hodiny mu je museli cca 6x zapínat.
Když jsme doma zkoušeli, přezky držely, proto jsem šla na další hodinu bruslení a přesvědčila se, že opravdu při pohybu se neustále rozepínají, což je nebezpečné a může si ublížit.
Firmu jsem kontaktovala nejprve e-mailem, bylo mi doporučeno brusle zaslat s popsáním vady.
Reklamace byla vyřízena rychle.
Brusle mi přišli zpátky, že se reklamace zamítá, závada nezjištěna. Zdůvodnění: "Zřejmě dítě při jízdě zavadí vnitřníma přezkama o sebe a tak dojde k uvolnění. To ale není výrobní vada."

Následně jsem reagovala e-mailem, že se domnívám, že se jedná o nekvalitní zboží pro děti nebezpečné, že již v obchodě nakupovat nebudu, když se nemohu spolehnout na kvalitu.

Odpověď
"Reklamace se posuzují dle popsané závady a v tomto případě nebyla shledána závada u přezek. Pro výuku ježdění na bruslích je možná lepší variantou brusle na tkaničky, ale v zásadě nelze uznat reklamaci jako oprávněnou, když se závada přezek při testování neprojevila. Je nám líto, že nejste s výsledkem reklamace spokojená, ale v tomto případu byla reklamace vyřízena v souladu s obchodními podmínkami."

Podotýkám, že jsem uvedla, že "patrně" budou závadné přezky, nikoli, že reklamuji závadné přezky.

Celkově vyplývá, že jsou brusle v podstatě nepoužitelné pro malé děti na výuku bruslení, což ovšem prodejce neuvádí.


Produkt

Dětské zimní brusle WORKER Kelly Pro s kožíškem


Požadované řešení

Původně jsem požadovala výměnu. Vzhledem k vyjádření firmy nyní vrácení peněz. Brusle jsou nepoužitelné a pro dítě nebezpečné - riziko zranění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2018 11:13, před 7 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudní pře by tak obchodník musel prokázat, že zboží vadné nebylo. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2018 14:06, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.