Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den. Dostal jsem se do sporu se spolecnosti DHL. Prodejse mi na zaklede objednavk v e-shopu poslal balik ze zeme mimo EU (Cina). Hodanota zhruba 24EUR (630Kc) coz je veci celniho rizeni. Obsahem jsou dve role plastoveho dratu a jedny zimni rukavice, ktere prodejce zahrnul jako darek za objednavku prevysujici US$20. DHL poslalo vyzvu na vyplnění "formulře celní řízení 9510224721  FO Nepodnikatel". To jest 550Kc za celni rizeni. Jakmile jsem zjistil, ze chteji tolik penez, hledal jsem formular "odstoupeni od smlouvy", ale odkaz z emailu vede zpet na smlouvu samotnou. Zbozi hodnotou nepodleha clu, ale DPH. Stat ze strachu ze bych usetril, nebo se snad obohatil uvalil na mou zasilku 21% dan, ze ktere celni oddeleni vykouzlilo: "Celní úřad vyměřil DPH ve výši 423.90CZK". Uvedenych 630Kc jsem jiz zaplatil prodejci, 973Kc si chce vzit spolecnost DHL za to ze mi neumoznilo odstoupit os smlouvy a zaridit si procleni sam a nasledne zaridili, ze puvodni 21% dan jse smesna castka oproti tomu o co si dovolili rici.
DHL je mezinarodni dopravce, ktery si zrejme muze delat co chce
Umoznit mi odstoupit od smlouvy a umoznit mi zaplatit DPH zakonnou sazbou 21%.
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Účtovat další poplatky je možné pouze v případě, pokud o tom byl spotřebitel předem informován. Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnanec společnosti informoval spotřebitele, že cena služby je konečná, je společnost povinna tento svůj závazek dodržet.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.