Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupila jsem od společnosti viagogo lístky na dnešní koncert Depeche Mode,,pro 2 osoby - cena byla za jeden lístek 3000,-kč,,platbu jsem uhradila přes účet a zaplatila jsem celkem 8.245,-kč,,lístky byli doručeny,,ale s cenou 1290,-kč,,což jsem byla překvapená ,,ale nechala jsem to být ,,až na vyřízení do O2 Arény,,kdy pořadatel mně oznámil,,že i VIP nemají takovou cenu a bohužel s tím nemají nic společného.Tedy tahle firma mě obrala o částku 5.665,-kč,,což v naší republice je to už trestný čin a tohle by si měl přečíst hlavně pan Babiš,jak tahle firma okrádá lidi.Můžete mně někdo prosím poradit,,jak dále pokračovat a jednat s firmou,,o vrácení vysoké částky?Tohle je nad rámec drzosti a nikdo prosím od této společnosti už nikdy nic nekupovat!!
Čísla vstupenek - 52302357,,52402357
Vrácení peněz a to 5.665,-kč,)))
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).
V případě vyvolávání dojmu u spotřebitele, že podnikatel vystupuje ve smluvním vztahu jako přímý prodejce lístků a nikoliv pouze jako zprostředkovatel, by se toto mohlo považovat za klamavé konání dle § 5 odst. 2) zák. o ochraně spotřebitele. Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.