Společnost


Oresi s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21211Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.02.2018, před 7 lety

Barbora Warchilová

Znění stížnosti

Budu psát heslovitě, je to na delší povídání :(

19.10.2017-podána reklamace na odlepující se laminát na čele dvířek (společně s foto a smlouvou)
25.10.2017-poslán email o evidenci naší reklamace
20.11.2017-poslán email o vyřízení reklamace, ale u nás nikdo nebyl a čelo nevyměnil. Obratem jsme paní psali, že u nás nikdo nebyl. Ta nám odpověděla, že se nám jejich technik znovu ozve a že se omlouvá.

Následně jsme se s technikem domlouvali asi na 3 termínech a ani na jeden nedorazil. Následně (11.12.2017) jsme psali na Oresi s prosbou o urgenci či výměnu technika, do 20 minut se s námi technik spojil a dal nám jasně najevo, proč jsme kontaktovali Oresi a ne jeho, že od nich dostal napomenutí a že kvůli nám přišel o odměnu, která byla ve výši cca 20 000 Kč. V telefonátu nám přislíbil další termín 17.12.2017 v 7:00 ráno (jednalo se o neděli, brali jsme to jako schválnost, ale byli jsme rádi, že to budeme mít z krku). Technik opravdu v 7:00 přijel, jen z Oresi mu neposlali čelo dvířek, ale celý korpus skříňky. Technik nám přislíbil, že hned v pondělí to vrátí a že v Oresi dělají závozy každé úterý a čtvrtek a že by to teoreticky mohl do vánoc stihnout, případně hned po vánocích. Po vánocích samozřejmě NEPŘIŠEL!!! Manžel mu tedy 30.1.2018 (do tohoto data nás nikdo neinformoval) poslal SMS, jestli náhodou na nás nezapomněl. Nepřišla žádná odpověď. 29.1.2018 jsme mu opět volali. Říkal, že byl momentálně 2 týdny mimo a že 30.1.2018 jede do skladu a že se nám hned ozve. Samozřejmě zase nic.


Požadované řešení

Už nás nebaví je pořád uhánět. Celkem nás zaráží i nezájem přímo z reklamačního oddělení. Mít tam přes 3 měsíce otevřenou reklamaci, která není pořád hotová, by měla být už nějak vyřešená. Oresi s.r.o. jsme považovali za solidní společnost a začínám mít obavy o jejím jméně. Ze zákona je prodejce povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů. Naše lhůta už je více než trojnásobná. Ze zákona máme právo na odstoupení od kupní smlouvy. Je tomu tak i u kuchyní? Případně, co můžeme od dané společnosti požadovat? Mockrát Vám děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2018 17:38, před 7 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupit od smlouvy je možné i v případě reklamace kuchyně. Záleží však, jakým způsobem byla koncipována smlouva. Jestliže se jednalo smlouvu na kuchyň jako celek, potom je možné odstoupit od smlouvy jako celku i pro nevyřešení reklamace nějakého dílčího prvku.

To vyplývá mj. z rozhoduntí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Odo 447/2004, kde Nejvyšší soud dospěl k závěru, že pokud se jedná o smouvu, jejímž předmětem je dodání tzv. hromadné věci, potom je naznačený postup možný. K hromadné věci, resp. souboru věcí, se Nejvyšší soud vyjádřil následovně: "Za soubor věcí lze považovat jednotlivé kusy nábytku v takovém počtu, provedení a uspořádání, pokud tvoří účelový, stylový nebo architektonicky jednotný celek, určený k vybavení zvlášť určené místnosti nebo sloužící zvláštnímu účelu; jednotlivé kusy tohoto souboru nejsou odstranitelné bez toho, že by se nenarušil tento jednotný celek." Význam má dle Nejvyššího soudu také okolnost, že si kupující podle katalogu vybírá sestavu, která má v konečném důsledku tvořit jeden funkční celek.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2018 14:05, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.