Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, zalíbil se mi šuplíkový nádstavec v akci za 1499,-kč na e-schopu. Bohužel jsem potřebovala o koupi seznámit manžela/ ten byl v cizině/ a ještě to s ním konzultovat. Dovolala jsem se na klientskou linku a bylo mi řečeno,že rezervaci mohu provést jen na prodejně Brno. Na prodejně dne 21.1.2018 mi bylo řečeno, že mám zaplatit zálohu nebo zaplatit celou sumu za zboží. Potom po mně prodavačka chtěla veškeré osobní údaje,že budu mít na další nákup slevu a ost. výhody. Jelikož se jednalo o celkem malou částku a pro zboží jsem měla v úmyslu poslat někoho jiného, tak jsem zaplatila celou sumu.S manželem jsme prostor nad skřiní ještě jednou poměřili a zjistili jsme, že je stěna křivá a chybí nám na jedné straně 2 cm. Dne 30.1.2018 jsem napsala na web,že odstupuji od smlouvy. Zároveň jsem uvedla, že jsem zboží dosud nevyzvedla.
Bylo mi odpovězeno:
Samozřejmě Vám peníze vrátíme,ale podle obchodních podmínek dle bodu č.8 bude z kupní ceny odečtena pokuta ve výši 25%. Radek Růžička,vedoucí oddělení Malý nábytek, Ambia, Zahrada, Koupelny, Předsíně
Abteilungsleiter KLM, Ambia, Zelt, Bad, VZ
XXXLutz
Děkuji za vyjádření
Nádstavec zásuvky 0778003403
Vrácení peněz
|
Tweet |
V popsané situaci záleží zejm. na tom, zdali se jednalo smlouvu rezervační, nebo o smlouvu kupní. Pokud šlo o rezervační smlouvu s tím, že kupní bude uzavřena až v okamžiku převzetí zboží, potom by se uplatnil § 1814 písm. c) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví, že ve smlouvě se spotřebitelem jsou zakázaná taková ujednání, která umožňují, aby podnikatel nevydal spotřebiteli, co mu spotřebitel vydal, i v případě, že spotřebitel smlouvu neuzavře či od ní odstoupí. Při rezervaci by tedy nebylo možné, aby nějaká část ze zaplacené částky nebyla vrácena.
Jestliže se však už jednalo přímo o kupní smlouvu s tím, že bude přemět koupě převzat později, potom by se jednalo o možnost odstoupení nad rámec zákona, jelikož občanský zákoník takovou variantu v případě smlouvy uzavřené v kamenném obchodě vůbec neumožňuje. V takové situaci by bylo snížení vracené částky možné.
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.