Společnost


Antonín Jeřábek

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21232Viesmann Boiler Vitodens 222

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2018, před 7 lety

dagmar alesikova

Znění stížnosti

Vážené dámy a pánové,
náš dům v České Třebové je ohříván plynovým kotlem Viessmann Vitodens 222 (zabudovaný revizorem panem J. Novy, Dobrouc). Kotel bude v letošním roce 6 let starý, ale je pouze jeden a půl roku v provozu. V loňském roce v zimě byl plynový kotel, během mé nepřítomnosti, podle pokynů revizora (pana Prichystala, Jevicko) nastavený tak, že vlažil vodu a dům při nízkém plameni a byl v létě úplně vypnutý. Při měsíčních nákladech na plyn v ceně 2200 KC jsem musela doplácet 16 000 KC za vytápění plynu a za náklady, které jsem nezpůsobila, a za novou pumpu KC 8000 – kterou revizor z Jevicka měnil předevčírem? Podle revizora je - ale vše správně nastaveno, jen já sedím v zimě, mrznu a platím zároveň spoustu peněz za náklady na vytápění plynu, aniž bych se ohřála.
Jakou radu mi dáte, prosím, koho mohu kontaktovat? Na koho se obrátit. Mám vyměnit kotel a poskytovatele?
Děkuji za Vaši laskavou odpověď
AD


Produkt

Viz v popisu stížnosti


Požadované řešení

Viz v popisu stížnosti


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2018 13:38, před 7 lety

V případě servisu kotle se velmi pravděpodobně bude jednat o smlouvu o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitelka by v takovém případě mohla po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitelka by také měla zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitelka tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Nebude-li možné spor mezi spotřebitelem a podnikatelem urovnat smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:59, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.