Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes, 2.února 2018 mi měl být doručen balík do ruky, jenže paní, která zásilky rozváží, nebyla schopná zazvonit a tak pro ni bylo jednodušší udělat 2 kroky od auta ke schránce a hodit mi do ní papír, že jsem nebyla zastižena. Celý den jsem na milostivou paní čekala doma. Její výmluva byla taková, že se bála psa na zahradě, který je zavřený v kotci, což je zřetelně vidět od chodníku, kde paní stála. Jedná se konkrétně o paní Janu Librovou.
Není to poprvé, nechávám si posílat hodně věcí a v 99% případů mi balíček domů nikdy nikdo nedoveze a tak si pro něj musím stejně jít na poštu, kde se nemám, kvůli práci, kdy dostat.
Navíc na vašich oficiálních stránkách píšete, že by doručovatel měl posílat zákazníkovi SMS nebo mu volat. To se taky nikdy nestalo.
V další řadě bych se chtěla zeptat, co je to za móresy, že paní si nechá podepsat papír o převzetí, nechá si zaplatit dobírkovou částku a balík mi nedá, řekne, že ho doveze třeba za hodinu. Takže já, když budu muset někam nutně odjet, tak mi můj zaplacený balík nechá kde?
Tohle se už netýká jen Librové ale i všech ostatních doručovatelů.
Dnes jsem obvolala asi 10 lidí s tím, že ten balík potřebuju, nikdo mi nebyl schopný říct, kde je, jednoduše ochota na bodě mrazu.
Taky bych chtěla vědět, proč pošta chce peníze za doručení domů, když stejně nic nedoveze.
Ráda bych, aby se tento opakovaný problém řešil přímo s doručovateli.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman