Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.07.2017 navštívili dva podomní obchodníci moje prarodiče (84 a 82 let, oba nemocní)u nich doma, po pravděpodobně telefonickém rozhovoru s dědou a pod údajným záměrem pouhé kontroly cen energii. Během návštěvy však pod tlakem ze strany obchodníků došlo k podepsání jakých-si smluv o poskytování služeb jak ze strany babči, tak dědy, na odběr elektřiny na tři nemovitosti v jejich vlastnictví. Součástí smluv není žádný protokol s možnou výpovědí sjednaných služeb a ani jeden z prarodičů nebyl informován o možném odstoupení či výpovědi těchto služeb. Prarodiče se po odchodu těchto obchodníků za podepsání smluv styděli a věc se provalila až nyní, kdy k nim domů začaly chodit různé smlouvy od různých společností nabízejících energie. Dnes 02.02.2018 děda přijal telefon od nějaké energetické společnosti, že ještě nepodepsal smlouvy o odběru energií, když mi chtěl telefon předat, tak volající osoba raději zavěsila a telefon této osoby je nadále nedostupný. Kontaktováním nynějšího dodavatele energií mi bylo sděleno, že o žádné změně dodavatele nemá informace. V podepsaných smlouvách ze dne 15.07.2017 jsou uvedeny všemožné sankce za odstoupení, mimo jiné také 6000,-Kč za nedodržení podmínek smlouvy.
Nyní máme všichni strach co se bude dít a nevíme co s danou situací dělat, jak dál postupovat. Lze smlouvy ještě nějakým způsobem zrušit, když nedošlo zatím k příjmu energii od ENVONOU vybraných dodavatelů? Jak zjistit, co všechno bylo vlastně vůbec u společnosti ENVONA výše zmíněnými smlouvami podepsáno? Je možné přepsat příjem energií na mne, jako na vnučku (jsem s prarodiči v jedné domácnosti)a nutně s touto společností či je možno přímo s dodavatelem energií?
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Vážená paní Špringerová,
celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Musíme však konstatovat, že z Vašeho sdělení není zřejmé, o jaký konkrétní případ (jméno a příjmení zákazníka) se jedná, neboť Vás, Ditu Špringerovou jako zákazníka neevidujeme. Vaši záležitost tak v tuto chvíli nemůžeme nijak prověřit, ani Vám za těchto okolností blíže pomoci.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková
ENVONA s.r.o.
Na výše uvedený e-mail byl odeslán text:
Vážená paní Dušková,
obracím se na Vás ve věci https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/21241/. Prarodiče se jmenují Marie a Jaroslav Kxxxxx, bydliště: xxx, xxx xxxxx, není v jejich silách řešit toto papírování a proto jej řeším za ně, nýbrž žijeme ve stejné domácnosti.
Žádám tímto o kopie smluv, ke kterým se upsali u společnosti, kterou zastupujete. Dále žádám o informace (možnosti) dalšího postupu, zejména možnosti přepisu odběru energií na mne a možnost výpovědi smluv.
Děkuji za brzké vyřízení, S pozdravem
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitele.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.