Společnost


Mgr. Jiří Náhlík

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21251Nevrácení peněz za odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.02.2018, před 7 lety

Jana Machovcová

Znění stížnosti

Dne 22.12.dodáno zboží, paruka, s podacím č. 1411.Toto zaplaceno již předem 11.12.bank.převodem. Dne 29.12.odesláno zpět prodejci, jelikož neodpovídalo popisu a nabídce na web.strán.paruka-eu.Taktéž nemělo zaplacenou hodnotu 1199 kč. Odesláno doporučeně přes poštu. s přilož.tiskopisem Odstoupení od kupní smlouvy. Následně posláno mailem na uváděnou mail.adresu upozornění o odstoupení od smlouvy a a odeslání poštou. Bez reakce.10.1.zaslání mailu na adresu, kterou uvádí p. Náhlík na svých jiných stránkách, toto vráceno, že adresa neexistuje. Vyzvednutí vrác.zboží 11.1.2018.Toto mám potvrzené poštou přes sms. Dne 27.1.odeslán mail na uvád.mail. adresu info@paruka.eu ( odtud jsem také dostala dva maily než zboží dorazilo), že stále jsem neobdržela vrácené peníze za odstoupení od smlouvy. Bez reakce,.Několikrát telefonát na uváděné t.č. 603960962, nezvedáno, nebo zrušeno p.Náhlíkem.


Produkt

Luxusní paruka Nawo model1 sleva35% 1199kč.


Požadované řešení

Vrácení peněžní částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2018 15:26, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:57, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.