Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#21269Neuznaná reklamace sedačky TIDAFORS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2018, před 7 lety

Pavel Víšek

Znění stížnosti

Dobrý den,
rád bych se optal jak můžeme řešit následující situaci.

V roce 2012 jsme se rozhodli, že pořídíme novou sedačku. Po delším vybírání a hlavně pozitivními zkušenosti z předchozích nákupů v obchodním domu IKEA jsme vybrali sedačku TIDAFORS. Bylo nám řečeno, že záruka na sedačku je 10 let. Nakonec došlo na nákup sedačky až 26.6. 2013. Konrétně typ 402.053.54 za 24 990,-.

Sedačka po necelých třech letech začala vykazovat vady. Zejména šlo o deformace na boku jedné matrace. Postupem času se sedačka doslova vyseděla - člověk si sedne a padá do spárů mezi matrace. Po novém roce jsme se tedy rozhodli sedačku reklamovat. (číslo reklamace 178 - 2905671)

Reklamace probíhala přes webový formulář tomu určený. Byly zadány veškeré data z účtenky, datum nákupu, typ sedačky a také popsanou závadu včetně fotek, kde bylo vše evidentní. Po pár dnech se ozval člověk, který se mnou domluvil datum návštěvy reklamačního technika.

Vyhradil sem si tedy čas a za dalších pár dnu očekával příjezd reklamačního technika. Dorazili dva pánové a sedačku začli zkoumat. Myslím, že deformace matrace byla zcela evidentní na pohled i na dotek. Pak se dotazovali kdy byla sedačka koupena - což už je pro mě dost zvláštní, když všechny tyto údaje jsem do reklamace zadával a to i včetně fotky účtenky. Následně, když jsem donesl účtenku na mě reklamační technik vyrukoval s tím, že jsme sedačku kupovali v roce 2013 a tento rok na sedačku nebyla poskytována prodloužená záruka 10 let. Tudíž nemáme na reklamaci nárok. S tím jsem nesouhlasil. Technik slíbil, že vše zjistí a ozve se, případně pokud se plete, pošle fotky závad výrobci sedačky.

Hned na to jsme volali do obchodního domu IKEA a ptali se na délku záruky u sedačky TIDAFORS zakoupené 26.6. 2013. Bylo nám řečeno, že je to samozřejmě 10 let. Lze ověřit, dne 31.1. čas 11:39 z čísla 605 725 62X - poslední číslo záměrně vynechávám.

Technik se ozval za několik hodin s tím, že máme smůlu, že tedy v roce 2013 prodloužená záruka nebyla. Prodlouženou záruku prý poskytovali až od roku 2015. Dohadoval jsem se s technikem, že jsem ve stejný den kontaktoval kontaktní centrum, kde mi bylo řečeno, že záruka je 10 let. Technik se opět rozloučil s tím, že je to divné a že to zjistí, že vychází z jakéhosi katalogu, který jsem já jako zákazník nikdy neviděl.

Jelikož jsem byl z toho značně rozladěn, začal jsem pátrat a uklidnilo mě, když jsem na webovém archívu stránek IKEA z roku 2012 narazil na informaci o délce záruky 10 let na sedačku TIDAFORS - odkaz https://web.archive.org/web/20120730223948/http://www.ikea.com:80/ms/cs_CZ/customer_service/ikea_quality.html

Byl jsem tedy připravený vyvrátit technikovi informaci, že záruka 10 let na sedačku TIDAFORS byla až od roku 2015. Technik se mi ozval ještě tentýž den s novou informací, že se na sedačku poskytovala prodloužená záruka 10 let v roce 2010, 2011, 2012. Následně v roce 2013 a 2014 byla záruka pouze 2 roky (Ptám se proč? věděla snad IKEA o nějaké vadě?), aby od roku 2015 až do současnosti poskytovala na tentýž typ sedačky opět záruku 10 let.

Cítím se jako zákazník podvedený. Na délku záruky jsem se dotazoval několikrát. I to hrálo při výběru sedačky svou roli.

Také mi není jasné, proč se reklamací zabývali a vůbec k nám technika posílali, když datum nákupu znali předem. Působí to na nás jako jedna velká habaďůra. Zřejmě si technik s kolegou na místě všimli, že sedačka je na rohu lehce poškrábaná od naší kočky a tudíž by jí nemohli odvézt a prodat ve zlevněném zboží. Podotýkám, že lehké poškrábní látky nemá na zcela evidentní reklamované vady žádný vliv.

Bohužel i přes vždy pozitivní jednaní obchodního domu IKEA nám po tomto zůstává na jazyku hořká pachuť.

Ještě dodám, že jsme žádali výměnu sedačky za novou stejného typu. Nikoliv vrácení peněz.


Produkt

TIDAFORS 402.053.54


Požadované řešení

Jak už jsem psal, stále požadujeme výměnu za sedačku TIDAFORS Roh.pohovka s opěrkou vlevo, Hensta šedá 402.768.60 v ceně 22 990,-. Sedačka se v látce, kterou máme již nevyrábí. Zbylé 2 000,- vrátit a to klidně na IKEA kartu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2018 11:26, před 7 lety

Jestliže společnost poskytuje nadstandardní záruku v délce 10 let, není možné, aby subjekt určený k řešení reklamace (technik) uváděl informace odlišné. V takovém případě by se jednalo o klamavé konání, které je nedovolenou obchodní praktikou podle § 5 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V souvislosti s tím může dát spotřebitel podnět České obchodní inspekci, která je příslušná věc prošetřit a případně uložit pokutu.

V dané situaci doporučujeme reklamaci vůči společnosti IKEA uplatnit písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou, a trvat na odpovědi stejnou formou, případně si takové potvrzení v písemné formě vyžádat osobně v obchodním domě IKEA.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2018 09:36, před 7 lety

Po důkladném prozkoumání na IKEA of Sweden jsme dospěli k závěru, že vznikla chyba v komunikaci záruk u této sedačky, kde měla byt použita i v tomto roce, kdy ji zákazník zakoupil záruční doba 10 let. Kontaktní centrum IKEA Česká repoublika, s.r.o. kontaktuje zákazníka a reklamaci dořeší a sedačku vymění dle požadavků zákazníka.
IKEA Česká republika, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2018 09:46, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popřípadě o uzavření stížnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.4.2018 17:17, před 7 lety


Pavel Víšek

Zdravím,
děkuji za pozitivní vyjádření obchodního domu Ikea. Doposud mě kontaktní centrum bohužel nekontaktovalo. Budu doufat, že tak skutečně stane.

Díky
Pavel Víšek

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:35, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.