Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.12.2013 jsem splatil hypoteční úvěr poskytnutý na základě smlouvy, kterou jsem byl nucen kvůli změně obchodních podmínek vypovědět v listopadu 2013. Do dnešního dne však banka nepodala návrh na výmaz zástavního práva z katastru nemovitostí, jak se k tomu zavázala jednak v úvěrové smlouvě (správa a vedení úvěrového obchodu) a jednak v potvrzení o výši části úvěru k doplacení.
Operátorky klientského centra České spořitelny tvrdí, že bance to zakazuje nový Občanský zákoník, což je naprostý nesmysl, jelikož banka je vedle zástavního dlužníka jako zástavní věřitel rovnocenným účastníkem řízení před katastrálním úřadem a mj. i dle nově platné katastrální vyhlášky může návrh na vklad práva (včetně jeho výmazu) podat i banka.
Ve spojení se samotným hypotečním úvěrem mi byly poskytovány i jiné služby, za které jsem řádně a včas platil všechny poplatky, mj. i za správu úvěrového obchodu, což v sobě zahrnuje i vyřízení výmazu zástavního práva k nemovitosti při splacení hypotečního úvěru na náklad banky; viz např. http://www.csas.cz/banka/nav/osobni-finance/sluzby-poskytovane-v-ramci-spravy-hypotecnich-uveru-d00022152
Došlo tak k situaci, že jsem bance zaplatil za službu, kterou mi banka odmítá poskytnout z mně nepochopitelných důvodů a úmyslně zavádí, že je to kvůli změně Občanského zákoníku.
Reakce na reklamaci:
Dobrý den, pane Švorci,
dne 3. 2. 2014 jste podal reklamaci, která se týkala nového postupu při výmazu zástavního práva z katastru nemovitostí.
Dovolte mi, prosím, abych Vám celou záležitost vysvětlila. Od 1. 1. 2014 platí nový občanský zákoník, který má větší platnost než Obchodní podmínky banky. Zákoníkem se musíme řídit i my, a ačkoliv mě to velmi mrzí, nemůžeme již zasílat kvitance přímo na katastr nemovitostí, zde by tyto požadavky nebyly přijaty a ani zpracovány.
Vážený pane Švorci, věřím, že budete mít pro mé vyjádření pochopení a i nadále nám zachováte svoji přízeň. V případě, že budete mít jiné požadavky, jsme Vám i nadále plně k dispozici a rádi se Vám budeme věnovat.
S přáním pěkného dne
Tereza Navrátilová
Péče o klienty
Česká spořitelna
Tel. 956 753 170
e-mail: peceoklienty@csas.cz
Správa a vedení úvěrového obchodu (zpoplatněná služba)
Splnit povinnost, ke které se banka zavázala (zajistit výmaz zástavního práva k nemovitosti), a to v co možno nejkratším termínu.
|
Tweet |
I přes to, že již nabyl účinnosti nový občanský zákoník, lze na určitá ustanovení starých smluv vztahovat zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a další právní předpisy. Doporučujeme Vám osobně navštívit pobočku společnosti, kde si vyžádáte na základě jakého ustanovení nemohou zasílat kvitance na katastr nemovitostí. Zároveň se lze informovat na katastru nemovitostí, zda je pravdou, že by návrh banky nepřijal ani nezpracoval, protože z nového občanského zákoníku takové omezení nevyplývá.
Společnost se nerozhodla pro řešení stížností využít službu VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že se mimosoudní řešení sporů zakládá na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost řešit stížnost v rámci interního systému společnosti - přes ombudsmana či podaním elektronické či telefonické stížnosti, případně se svých práv domáhat soudní cestou.