Společnost


Aleš Navrátil

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21274Nedodané zboží - pračka Whirlpool

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2018, před 7 lety

Denisa Mikuličová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 28.1.2018 jsem objednala přes e-shop pračku.Platba Kč 6423,- proběhla platbou předem na účet provozovatele. Telefon na stránkách uvedený nebyl, pouze emailové adresy a adresa provozovatele včetně IČO. Stránka ceske-elektro.com už nyní neexistuje..

Toto jsem posílala následně a jejich emailové adresy, jelikož e-shop dále nekomunikoval na mé výzvy ohledně dodání zboží:

Jelikož vůbec nekomunikujete a mnou objednanou pračku Whirlpool AWS 63013 (viz. níže) jsem do dnešního dne neobdržela tak tímto odstupuji od kupní smlouvy uzavřené po internetu (dle paragrafu 1829 odst. 1 ve spojení s paragrafem 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění, moje objednávka č. 222641. Kupní cenu Kč 6423,- včetně DPH, kterou jsem Vám uhradila bankovním převodem vraťte zpět na účet mé maminky Evy Kadrlové (ze kterého odešla platba) vedený u České spořitelny č. 412831003/0300.

V případě, že tuto částku nepošlete obratem zpět na tento účet budu nucena prověřit Vaše podnikání a obrátit se na ČOI, Dtest popř. k soudu.

Děkuji za Vaši rychlou odpověď, jinak podniknu výše uvedené kroky.

Zatím s přátelským pozdravem
Denisa Mikuličová


Produkt

Whirlpool AWS 63013


Požadované řešení

Chtěla bych peníze zpět nebo pračku. Prostě jsem naletěla na podvodníka takže jakékoli řešení...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2018 09:51, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:56, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.