Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 20.11. 2017 jsem objednala přes internetovou společnost Škoda díly(www.skoda-dily.cz) pravý světlomet za cenu 3 334 Kč.
Dne 28.11.2017 balík dorazil. Po rozbalení světlo bylo rozbité. Hned druhý den 29.11. jsem balík odeslala zpět v originálním balení a písemně odstoupila tedy od smlouvy do 14 dnů. Pracovník společnosti mi volal, že zboží je rozbité, tak ať si to vyřídím s Českou poštou, což jsem odmítla. Na to jsem mu sdělila, že jak mi to poslali, tak jim to vracím. Trvala jsem na odstoupení od smlouvy.
Dne 7.12. dorazil dopis, kde mi sdělují, že 4.12. obdrželi rozbité světlo a vrací mi na účet zůstatkovou hodnotu za světlo v hodnotě 1%, tedy 33 Kč.
Pravý přední světlomet Valeo
Vrácení plné částky zpět.
|
Tweet |
Sjednává-li prodávající přepravu, odpovídá ze všechny vady, které v důsledku přepravy vzniknou. Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem. Ke znění obchodních podmínek, které se odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele, se nepřihlíží.
Pokud došlo k vrácení zboží zakoupeného prostřednictvím prostředku komunikace na dálku a odstoupení bylo kupujícím spotřebitelem uplatněno ve 14 denní zákonné lhůtě od převzetí věci, je prodávající povinen toto odstoupení akceptovat. Spotřebitel pak odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládáním s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud by prodávající snížil částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil.
Spotřebitel by mohl využít mimosoudního řešení při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
od zákazníka bylo zboží přijato jako balík prostřednictvím České pošty s vyplněným formulářem o odstoupení od kupní smlouvy. Tuto přepravu si sjednal spotřebitel samostatně.
Po rozbalení zásilky naším pracovníkem bylo světlo kompletně zničené, kontaktovali jsme tedy spotřebitele telefonicky, nicméně po absolutní neochotě ze strany spotřebitele se jakkoliv domluvit a cokoliv řešit (telefonicky nám bylo sděleno "mě to nezajímá, vraťte mi peníze") jsme nad rámec našich povinností reklamovali přijatou zásilku u České pošty, ta však reklamaci shledala neoprávněnou.
Po konzultaci s pracovníkem ČOI jsme stanovili sníženou hodnotu zboží o poškození vzniklé v důsledku nakládání spotřebitelem a novou hodnotu jsme spotřebiteli se zdůvodněním vyplatili.
Za online-dily.cz s.r.o., Miroslav Jakovec, jednatel společnosti.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Dobrý den,
sice firma Škoda díly stanovila sníženou hodnotu zboží o poškození vzniklé v důsledku nakládání spotřebitelem a vyplatila zbytkovou hodnotu, tedy 33 Kč, ale problém rozbitého balíku nevznikl na mé straně, nýbrž na straně Škoda díly. Balík od nich již přišel rozbitý, na což mám důkaz, viz příloha, foto rozbitého světla, takže problém s nakládáním se zbožím je na straně dodavatele, tedy zdůvodnění dodavatele nemohu akceptovat. Žádám proto navrácení plné částky za světlomet.
Pokud bude potřeba, můžeme dodat i více snímků.
V dané situaci je rozhodující, kdy k poškození zboží došlo. Jestliže vzniklo poškození kdykoliv do okamžiku převzetí zboží spotřebitelkou, potom za něj nese odpovědnost prodávající, což vyplývá z § 2090 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nebezpečí škody na věci tak na kupující spotřebitelku přešlo až v okamžiku, kdy převzala zboží od přepravce.
Za případné poškození zboží přepravcem při doručování zboží zpět k prodávajícímu však již odpovídá kupující.
Jestliže spotřebitelka může prokázat, že zboží jí bylo doručeno již poškozené, měl by prodávající prokázat, že on zboží odeslal nepoškozené. Pokud by totiž spotřebitelka požadovala po prodávajícím vrácení zbylé části kupní ceny jako bezdůvodné obohacení, bylo by na prodávajícím, aby obhájil, že si peněžní prostředky ponechal z nějakého právního důvodu, a tedy že částku vracet nemusí.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.