Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma UPC mi 30.1.2018 zaslala sms, že se neuhrazená pohledávka připravuje k exekuci. Dřív mě společnost nekontaktovala, možná na starou adresu. Taková psaní by však měla jít do vlastních rukou. Zavolala jsem tedy UPC, ale dovolat se je obtížné. Byla jsem přepojena na operátorku, která mi sdělila, že pohledávku v počítači vidí a že se mi společnost ozve. Nestalo se tak, volám tedy další den znovu. Po dlouhém čekání se ozval jiný technik. Sdělil mi částku cca 1500 Kč a že mi platební pokyny zašle ihned smskou. Nestalo se. Volám tedy znovu. Po opět dlouhém čekání se ozve již třetí technik a že má pohledávka činí částku cca 1700 Kč + "úroky za tu dobu". Úroky za jakou dobu? Úroky za 8 let? Nejedná se v takovém případě již o promlčení? Tento technik mi řekl, že mi smouvu a konkrétní informace zašle emailem. Přišla pouze sms, že mi skutečně něco takového emailem přijde, ale nepřišlo. Napsala jsem tedy společnosti UPC emailem a vůbec mi nebyly zodpovězeny dotazy, pouze mi bylo napsáno, abych uhradila částku 1593 + poplatek 200 a že mi úroky z prodlení budou vyčísleny až ke dni uhrazení. Proč mi firma nesdělí úroky hned? To jsou úroky za osm let? Čeho se vlastně dluh týká? Nejsem si vědoma, že bych někdy něco neuhradila, chtěla bych dluh doložit, pak samozřejmě není problém s úhradou. Také napsali, že má příkaz právní doložku a může být kdykoliv předán k exekuci, pokud co nejdříve neuhradím. Co znamená "co nejdříve"? Chci jen, aby mi byl případ slušně a řádně vysvětlen, nechci toho po firmě UPC snad mnoho. Vím o špatných zkušenostech s firmou od mnoha lidí, nemají dobré jméno. Děkuji. Kaňková.
smlouva číslo 3921128
Požadovaným řešením by měla být lepší komunikace ze strany firmy UPC a následné vysvětlení situace a její vyřešení. Žádám společnost o prominutí dluhu, mělo by se jednat o promlčení, pokud je pohledávka starší 3-4 let.
|
Tweet |
Společnost může po spotřebitelce vymáhat dlužnou částku pouze v případě, pokud k tomu existuje právní důvod. Společnost by tedy měla spotřebitelce sdělit, co bylo důvodem vzniku dlužné částky.
Promlčecí doba na případnou platbu je tři roky, pokud však spotřebitelka písemně neuznala svůj dluh co do důvodu a výše, pak je promlčecí doba deset let.
Společnost UPC Česká republika, s.r.o. (dále jen „UPC“) poskytla klientce na základě její žádosti veškeré podrobné informace, které k uzavřené Smlouvě o poskytování veřejně dostupných služeb elektronických komunikací (dále jen „Smlouva“) požadovala, a to včetně jejího zaslání. Zároveň klientku informovala o období, za které ji nedoplatek vznikl, a o jeho přesné výši s tím, že úroky z prodlení z dlužné jistiny lze specifikovat až poté, co bude dlužná jistina uhrazena. Klientka společnost UPC následně informovala, že dlužnou jistinu již uhradila. Zbývá tak dořešit nedoplatek v části týkající se úroků z prodlení.
V případě obdobných dotazů, připomínek či reklamací kontaktujte prosím klientské centrum společnosti UPC Česká republika, s.r.o., na tel. č. 241 005 100 v pracovní dny od 8:00 do 19:00 hod. nebo na emailové adrese info@upc.cz.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.