Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má stížnost se týká reklamace, kterou jsem prostřednictvím Mbank podala dne 2. ledna 2018.
Reklamace se týkala dvakrát zaplaceného nákupu v obchodním domě Tesco v Letňanech – jednou platební kartou (transakce proběhla, ale na terminálu oznámeno, že byla zamítnuta) a podruhé hotově. Platba ale přesto byla z mého účtu stržena. Platba proběhla 23. prosince 2017 na částku 1,792 Kč.
Dne 13. ledna 2018 Tesco reklamaci uznalo a platba byla vrácena. Všechny doklady má Mbank k dispozici.
Přesto peníze stále vráceny nemám. Na vyřízení reklamace je 30ti denní lhůta, která už dávno uběhla.
Proč platba není vrácena, když jak Tesco, tak jejich banka transakci uznala a peníze vrátila? Jaké právo má Mbank zadržovat jasně uznané finanční prostředky svého klienta?
Opravdu je potřeba i v tomto případě ověrovat transakci u karetní asociace, když všechny podklady pro navrácení platby Mbank má k dispozici?
Zároveň bych si chtěla stěžovat na přístup zaměstnankyně mlinky, která nebyla ochotná mi napsat do e-mailu informace, které mi právě sdělila – proč peníze nejsou stále vráceny.
Jediné co od zaměstnanců Mbank dostávám jsou oznamovací e-maily, že můj e-mail byl přiložen k reklamaci a problém řeší a nic víc. O karetní asociaci jsem se dozvěděla až z opětovného telefonátu na mlinku dne 2. února 2018.
Očekávám vrácení peněz na svůj účet co nejdříve a to nejpozději 8. února 2018.
|
Tweet |
Doba na vyřízení reklamace ve vztahu ke spotřebiteli se dovozuje ze zákona o ochraně spotřebitele - 30 kalendářních dnů. Tato lhůta se obvykle shoduje i s lhůtou ve všeobecných obchodních podmínkách většiny tuzemských bank. Je důležité si však ověřit, zdali tomu tak je i v případě, kdy je reklamaci zapotřebí řešit právě s karetní asociací, což může proces prodloužit. Dle našich zkušeností bynky řeší takové požadavky zpravidla do dvou měsíců od zadání reklamace, popř. od zadání požadavku na chargeback.
Není-li reklamace řešena včas, může se spotřebitelka následně obrátit s podnětem na finančního arbitra ČR (viz www.finarbitr.cz), který má pravomoc ve sporu mezi klientem a bankou rozhodovat v případech uvedených v zákoně o finančním arbitrovi. Které spory spadají do působnosti finančního arbitra, naleznete na jeho stránkách (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pusobnost-financniho-arbitra.html).
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.