Společnost


Michal Tichý

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21299Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2018, před 7 lety

Rostislav Bajko

Znění stížnosti

V prosinci roku 2017 se mi porouchal automobil Renault – Scénic 1,9 DCi ( prasklé těsnění – únik chladící kapaliny do motoru). Protože oprava stávajícího motoru by byla dlouhodobějšího rázu a já byl ve velmi časové tísni, na radu automechanika, že výměna celého motoru bude rychlejší, proto jsem se rozhodl pro variantu – výměna motoru.

Dne 18.12.2017 jsem se telefonicky v auto Global informoval zda tento typ mají. Ubezpečili mne, že motor mají, je odzkoušen a dokonce je po výměně rozvodové sady , na kterých je najeto pouze do 10 000 km. Ihned v odpoledních hodinách jsem se pro motor vypravil a ten zakoupil za cenu 14 000 Kč. Protokol o odzkoušení ale nevydávají, fakturu taktéž, jen ústřižek z pokladny EET.

Při montáži motoru se vyskytl nějaký problém s napínací kladkou. I tu jsem během 2 dní sehnal a dodal. Potom bohužel,automechanik musel dát přednost firemním vozům, pak přišli svátky vánoční a volno až do 2.1.2018. Dne 10.1.2018 mne automechanik kontaktoval že má hotovo, ale s naléhavostí mého příjezdu. Po zkušební jízdě jsem byl v šoku, motor sice byl v chodu ale ozýval z něj velmi silný kovový klepot při otáčkách nad 2200ot/min, dle mechanika – snad klikový hřídel nebo špatné načasování rozvodové sady motoru. Ihned z místa jsem kontaktoval prodejce a oznámil stav věci, ten mi obratem sdělil, že jsem motor poškodil, už ho to nezajímá, a ať si jdu třeba k právníkovi a zavěsil. Jenže, automechanik se ještě chtěl ubezpečit a odkryl kryt rozvodové sady, kde zjistil, že ozubené kolo na vačkové hřídeli, které mělo být téměř nové, do 10 000km jeté, bylo tak sedřené, že mělo najeto dle automechanika asi 500 000 km a dokonce bylo originál z výroby, což v praxi znamená, že rozvodová sada motoru nebyla měněná!!!

15.1.2018 jsem opět volal do Auto Global co tedy s tím, opět odpověď nic, pro nás je to uzavřeno.

Dne 5.2.2018 jsem opět kontaktoval prodejce co bude dál, odpověď – nic, chtěl jsem fakturu řádně vyplněnou, od čís. motoru, typ aj. , opět mi bylo sděleno, že nic nedávají a také nic nedostanu. Souhrnem: Fa Auto Global přebrala hotovost 14 000 Kč, automechanik svou práci udělal: motor mne stál 14 000 Kč + 1 000 Kč doprava + 8 500 Kč výměna motoru a auto stojí v dílně od 18.12.2017 a nikdo neví co dál.


Produkt

motor 1,9 dci, 88 kW, typ F9Q


Požadované řešení

trvám na vrácení celé částky, již tato firma není pro mne důvěryhodná.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2018 09:11, před 7 lety

Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k zaslání dokladu ve smyslu § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele písemně za využití poštovních služeb, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Podnikatel by měl prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:53, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.