Společnost


mobilstore s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#21300Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2018, před 7 lety

Dominika Bublová

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 7.12.2017 jsem si koupila v tomto obchodě kryt na telefon. Po měsíci a třech dnech čili 10.1.2018 jsem šla kryt reklamovat, protože jsem si všimla že kryt začíná ztrácet svou barvu a z boku praská. Jedná se o kryt na iphone SE. Tato prodejna ho má vystavený pod názvem Apple original case (což znamená, že se jedná o originál obal značky Apple). Za kryt jsem zaplatila 799,-. Byl mi předhozen obyčejný reklamační papír a prodávající mi oznámil, ať si do něj napíšu co chci. Do reklamačního protokolu mi prodávající nedal razítko společnosti, číslo paragonu a ani podpis prodávajícího. Do reklamačního papíru jsem napsala všechny závady + potvrzení o pravosti krytu. Dne 3.2.2018 mi přišla sms zpráva, že je reklamace vyřízena-neuznaná. Dnes jsem si šla kryt vyzvednout a zeptat se proč je má reklamace neuznaná. Důvod nevím do teď. Prostě je to prý neuznaný a mám si to vzít, že prodavač za to nemůže. Žádný důkaz o pravosti kryti jsem také nedostala. Byl mi vrácen pouze reklamační protokol, který jsem u sebe měla celou dobu. Prodávající mi do něj nenapsal ani důvod neuznání a ani se nepodepsal. Vzhledem tomu že tam nakupuji často a nechci nechat po měsíci propadnout 799,- bych to ráda touto cestou vyřešila. Navíc poté co jsem čekala na vyřízení reklamace jsem se z určitých zdrojů dozvěděla, že v této prodejně se nejedná o originály, ale náhražky. Předem děkuji za odpověď.


Produkt

Apple original case red


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo výběr jiného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.3.2018 18:38, před 7 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.3.2018 11:54, před 7 lety

Dobrý den, sl.Bublová,

vaši stížnost považuji za neoprávněnou.
Dne 7.12.2017 jste zakoupila na naši prodejně zboží Apple iPhone 5/S/SE original kryt red.
10.1.2018 jste jej reklamovala.Reklamace byla řádně sepsána a vyřízena v zákonné lhůtě.
3.2.2018 byla reklamace ukončena a neuznána viz.servisní protokol,kde jsou uvedeny důvody,proč byla reklamace zamítnuta,který jste řádně převzala,ale tuto skutečnost zapíráte!.viz servisní vyjádření :
Reklamace neuznána - jedná se o originální kryt Apple, který je vyroben z přírodní anilinové kůže a proto ztrácí barvu. Na toto výrobce upozorňuje již na obalu od pouzdra. Praskliny na boku způsobené nevhodným užíváním, nadměrným namáháním a jedná se o mechanické poškození, které se neslučuje s rozsahem záruky poskytované výrobcem.
Při převzetí reklamačního listu se k vám omylem dostala kopie,na které není razítko prodejce.Po několika minutách .jste se na prodejnu vrátila s kolegou a vulgárně jste se domáhali vrácení peněz a byl vám nabídnut originál reklamačního listu,kde je Váš podpis o převzetí.který jste odmítla!
Důrazně odmítám nařčení,že prodáváme neoriginální kryty Apple.Je zřejmé ze servisního listu dodavatele tohoto zboží.,že se jedná o originální kryt Apple.

S pozdravem
mobilstore s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2018 15:47, před 7 lety

Spotřebitel má v souvislosti s vyřízením reklamace dle § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, obdržet potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Spotřebitel má ale také povinnost poskytnout při vyřizování reklamace potřebnou součinnost. Jestliže došlo při předávání reklamovaného zboží a protokolu k nedopatření, které se potom prodávající snažil napravit, měla spotřebitelka jednat tak, aby reklamace mohla být řádně dořešena.

Reklamace byla uplatněna 10.1.2018, takže konec 30 denní lhůty připadal až na 9.2.2018. Pokud mělo dojít k předání protokolu a odůvodnění zamítnutí v této době, prodávající by stále vyřídil reklamaci formálně řádně a včas.

Připomínky však lze mít k rozsahu a podrobnosti odůvodnění, které by mělo být vzhledem k výše uvedené vyvratitelné domněnce vadnosti zboží důkladnější.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
2.3.2018 18:17, před 7 lety


Dominika Bublová

Hodnocení: