Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
21.12.2013 jsme s přítelkyní objednali kryt na mobil na www.shop.hudla.cz. Zboží přišlo rovnou z Asie a při rozbalení jsme zjistili, že to není zrovna ono. Zboží jsme převzali 14.1.2014 a dne 24.1.2014 jsme pana Hudce na hudla@hudla.cz informovali, že e-mailem, že odstupujeme od smlouvy. S mailem měl problém a ptal se jak jsme odstoupili. Dne 25.1.2014 jsme mu opět mailem napsali, že jsme ho informovali mailem. Žádost jednoznačně pochopil, protože 29.1.2014 odepsal, že jednořádkový e-mail není dostatečný. Opět se nic nedělo a dnes 4.2.2014 nám bylo zboží vráceno zpět doporučeně, přítelkyně ho převzala. Hned zítra, 5.2.2104, ho opět odešleme zpět a opět budeme e-shop mailem informovat. Vím, že se doporučuje to poslat doporučeně, ale e-shopy komunikují mailem a je dostatečné informovat dodavatele takto, protože jsme ho prokazatelně informovali. 4.2.2014 jsem dotyčnému volal, nic takového nechce slyšet, típnul telefon během hovoru a pro jistotu ho i vypnul. Prý se máme obrátit na právníka a neotravovat.
kompletní kryt na mobil Samsung SI-9000
Výlisek nemá vše jako originál, ikdyž na první pohled to tak vypadá. Chceme vrátit peníze, proto jsme využili 14 dní od dodání na odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Zákon nevyžaduje písemnou formu pro platné odstoupení od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím komunikace na dálku. V případě, že bylo v odeslaném e-mailu jednoznačně stanovena vůle smluvní strany od smlouvy odstoupit, je takové odstoupení platné a prodejce je povinný do 14 dnů od odstoupení vrátit uhrazené finanční částky.
Prodejce se k případu vyjádřil následovně: Odstoupeni od kupni smlouvy neprobehlo do 14ti dnu dle OZ a tedy neni povinnosti prodejce jej akceptovat.
V tomto případě záleží na obsahu e-mailu, je třeba, aby v něm byla vyjádřena vůle spotřebitele od smlouvy odstoupit. Dle nového občanského zákoníku není pro řádné odstoupení nutná písemná forma a lhůta pro odstoupení již není hmotněprávní, ale procesní, což znamená, že odstoupení postačuje v dané lhůtě pouze odeslat.
Přílohou posílám vytištěnou mailovou korespondenci. Dodavateli byl několikrát přeposlán e-mail s informací ze 16.1., kde se jasně uvádí, že odstupujeme od smlouvy. Dle mého přeposíláním mailu formou odpovědi na jeho maily s odkazem na text níže mu byla tato informace ve 14-ti denní lhůtě (14.1. - 28.1.) vlastně poslána několikrát. V jedné jeho odpovědi také výslovně potvrzuje, že nějaké vyjádření mailem neakceptuje. Možná se pletu, ale posuďte sami. Moc děkuji za pomoc.
E-mail ze 16.1.2014 obsahuje jednoznačné vyjádření vůle k odstoupení od kupní smlouvy. Dle dostupných informací bylo odstoupeno již 16.1.2014, převzato 14.1.2014, tudíž byla dodržena i lhůta 14 dnů.
Pan Bc. Lukáš Hudec byl o podané stížnosti informován, ale neprojevil zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.