Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 8.12 jsem se zaregistrovala u academic singles za poplatek 149,- O měsíc později mi byl stržen z účtu poplatek 2247,- bez předchozího upozornění na zpoplatněné služby, což stojí ve všeobecných podmínkách. Považuji smlouvu za neplatnou a podvodnou z důvodů uvádění spotřebitele v omyl. Žádám o okamžité ukončení smlouvy a vrácení neoprávněně stržené částky 2247,-
členství Academic singles
Prosím o zrušní smlouvy a vrácení peněz, na které jsem předem nebyla upozorněna.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není však výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: IESAKF23
Dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Oddělení pohledávek Academic singles – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Na emaily jsem reagovala. Provedla jsem reklamaci platby u své banky a banka mi peníze vrátila. Společnost tvrdí, že mi peníze vrátila také, takže jsem obdržela dvakrát částku 2247,-. Platbu jsem však obdržela jen jednou a to 19.2. 2018. Po společnosti žádám ukončení vymáhání této částky a smazání údajů.
ID: IESAKF23
Dobrý den.
Jakmile bude dlužný poplatek v souvislosti se zpětným stržením poplatku a současnou refundací uhrazený, bude případ definitivně uzavřený, vymáhání částky bude ukončené a Váš profil bude možné vymazat,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
trvám na tom, že banka mi vrátila pouze částku ,na základě reklamace, kterou mi společnost Be2 bez mého vědomí či předchozího upozornění strhla z účtu. Požadavek na zaplacení považuji za neoprávněný a odmítám zaplatit. Mimo jiné proto, že seznamka garantuje propojení s nejméně deseti uživateli. Nic takového se nestalo. Některé profily se opakují i pod jinými jmény, takže se dá předpokládat, že nejsou skutečné. Celkově to působí tak, že seznamka je jen kamufláž pro uzavření jednoznačně v neprospěch klienta nastavené smlouvy, kde je nedostatečně uvedená informace o automatické prolongaci a výrazném zdražení služby vybledlým písmem při online platbě, což odpovídá porušení občanského zákoníku 89/2012§1753.
Existence povinnosti částku zaplatit záleží na tom, zdali bylo platně dojednáno automatické prodloužení smlouvy. Jak jsme uváděli již v našem prvním vyjádření, společnost má povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření.
My jsme toho názoru, že informace o automatickém prodloužení smlouvy spolu s dalšími poučeními nejsou uvedeny na platebních stránkách vzhledem ke zvolené barvě písma, jeho velikosti a kontrastu s podkladem dostatečným způsobem. Z takového závěru by vyplývalo, že společnost nemá na další platbu, než tu za měsíc, nárok, jestliže spotřebitel službu nevyužíval. Důrazně však upozorňujeme, že náš názor není právně závazný a záleželo by na individuálním posouzení případu soudem.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: IESAKF23
Dobrý den.
Rádi bychom opětovně upozornili na skutečnost, že v rámci souvisejícího profilu byla realizovaná refundace uhrazeného poplatku a zároveň stažení poplatku zpět na účet uživatele (tj. platba byla na účet uživatele stažena dvakrát) a klientka byla vyzvána k prověření dané skutečnosti přímo u své banky, tj. nikoliv pouze prostřednictvím bankovního výpisu, na kterém je zpětné stržení poplatku - s ohledem na postupy banky, nikoliv be2 - spravidla uvedené do 30 dnů.
Děkujeme Vám az pochopení.
Dobrý den,
banka mi potvrdila, že k žádnému dvojímu přesunu peněz nedošlo. Na účtu mi také nic nepřibylo a je to již avizovaných 30 dní.
S pozdravem, Štědrová.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.