Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.11 a 27.11. 2017 jsme s manželem sepsali na poště na Hlavní ul. Praha 4 žádosti o přeposílání přesně "Žádost o opatření adresáta v souvislosti s dodáním poštovních zásilek a poukázaných peněžních částek v místě určeném v poštovní adrese". Za tuto službu jsem zaplatili na měsíc 200 Kč. Přesto nám některé zásilky docházejí stále na původní adresu do Prahy, kde se nový majitel vyskytuje jen sporadicky a taky nemá žádnou povinnost nám poštu přeposílat. Dnes nám byl doručován i balík který doufám bude přeposlán jak jsem žádala doručovatele. Službu jsme si zaplatili až do konce dubna 2018 s tím že jsem si nebyli kdo naši informaci o nové adrese ještě neobdržel. Chtěla jsem tuto záležitost řešit na příslušné poště, ale nedovolala jsem se. Protože by se mohlo stát, že by se k nám nedostala pro nás zásadní zásilka žádám tímto o nápravu.
Věra Keřkovská
Dodržování náplně naší žádosti v plném rozsahu.
|
Tweet |
Dosílka je služba. Služba, která byla stanovena ve smlouvě. Česká pošta tak má povinnost plnit službu z této smlouvy. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman