Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
dne 14.1.2018 jsem si ve večerních hodinách zakoupil v AAA v Olomouci Automobil Volvo xc 90 RZ:6AP4799. Na celkovou prohlídku tak složitého automobilu jsem neměl dostatečné podmínky, kdybych je měl, na závadu bych určitě přišel a mohl ji řešit okamžitě. Nicméně jsem byl prodávajícím ujištěn, že mám, do 1/2 roku, i po koupi nárok na případnou reklamaci skrytých závad . Důvěřoval jsem mu a o jeh slova jsem se opřel a domluvil se, že tedy automobil za takových podmínek beru. S paní v kanceláři jsem začali sepisovat vše potřebné a v tu chvíli se tam objevil prodávající s protokolem o zkušební jízdě, kterou jsem absolvoval. V podstatě se jednalo o přílohu ke kupní smlouvě, kde bylo napsáno dost alibisticky o tom jak je auto v hrozném stavu a že bych měl co nejdříve navštívit servis. Dost mě to znepokojilo, ale slova, kterým mě pan prodávající uvedl v omyl zněla tak jasně: "do půl roku máte nárok na jakoukoli reklamaci, máte sjednanou garanci carlife a to o něčem svědčí, nemusíte se ničeho bát, toto je jen formalita." Upozornuji, že o vadném zařízení na ohřev motoru tu nebyla zmínka. Auto jsem potřeboval, takže jsem ho zaplatil a vyrazil k domovu. Na druhý den jsem se začal s autem seznamovat. Vše bylo ve skvělém stavu, akorát agregát, který se stará o to, aby ráno při startu byl motor teplý, hlásil chybu. Jedná se o část motoru, která pomocí nafty zahřívá vodu v chladícím systému a vy si můžete načasovat kdy takto připravené auto má vyrazit do terénu. Pokud je tato součástka nefunkční, nedá se to tedy zjistit při jízdě již zahřátého auta. Neměl jsem možnost vyzkoušet studený start. Moji domněnku o vadné součástce auta potvrdil dne 23.1.2018 autorizovaný servis VOLVO v Olomouci. S protokolem od servisu jsem zamířil neprodleně k prodejci AAA a sepsal vše s technikem. Dne 6.2.2018 mi přišlo zamítnutí reklamace s odůvodněním, že uvedené součástka nebyla uvedena v dodatku kupní smlouvy a jako takovou ji nelze reklamovat z důvodu dalšího ujednání jímž je prohlášení této součástky jako nepodstatná a nemající vliv na výši kupní ceny. Takže když v této části nebude uvedeno, že automobil má motor, nelze ho tedy reklamovat? nějak tomu nerozumím. Po přečtení přílohy B. která je alibistickým zproštěním všech odpovědností plynoucích se závad mnou podepsaných, jsem se rozhodl toto řešit rázně. Nalistoval jsem další část kupní smlouvy, která je též podepsaná oběma stranami a jmenuje se protokol o předání - převzetí automobilu ke smlouvě, kde je uvedené zařízení napsané v základní výbavě automobilu. čili že mám vážné podezření, že prodejce o poruše věděl a tudíž ji jako takovou nenapsal do kupní smlouvy jako vadnou, mě tak zatajil skutečnost se slovy, že součástky jsou na pokraji životnosti. Cítím se podvedený. Nechci zvyšovat zbytečně náklady tím, že budu nucen oslovit odborníka z řad soudních znalců, aby mi dodal protokol o tom, že se jednoznačně jedná o skrytou závadu automobilu a proto žádám o následné znovu prozkoumání mé žádosti, jak je po reakci v d testu zvykem, aby byla sjednaná náprava. Potřebuji od Vás radu, zda se jedná o skrytou závadu, nebo o podvod, abych věděl, jak dále pokračovat. Od společnosti AAA žádám proplacení opravy zařízení na předehřev motoru. Mám za to, že nefunkční součástka zvyšuje zátěž motoru při startu a dochází tak k nadměrnému opotřebovávání dalších dílů a nekvalitního spalování, které má dopad na životní prostředí. Je docela možné, že neřešení této závady povede k zničení další součásti motoru, kterou je třeba DPF filtr a nebo ještě něco jiného.
Automobil Volvo xc 90 vin:YV1CZ714681474794 RZ:6AP4799
Proplacení opravy skryté závady, kterou je vadné zařízení ohřevu motoru.
protokol o reklamaci e.č.369792
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Vrbo,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.