Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#21335Odstoupení od smlouvy - ukončení smlouvy a tarifu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2018, před 7 lety

Róbert Sásik

Znění stížnosti

Dobrý den, jelikož se stehujeme s přítelkyní do zahraničí chtěli jsme ukončit smlouvu i tarif. U jiných služeb napr. UPC, internet, nájem a pod. jsme dorazili na pobočky - předčasně a domluvili termín aby byla splněna výpovědní lhůta případně uhradili smluvní pokutu. Vždy jsme se dozvěděli postup, konkrétní datum ukončení případně částku smluvní pokuty a dostali všechny relevantní informace včetně potvrzení přijetí výpovědi a data ukončení. Bohužel k takovému postupu nedošlo u vaší společnosti. Dne 6.2.2018 jsme byli na pobočce v OC Černý most, s požadavkem že chceme ukončit smlouvu a tarif - pracovník mi předal formulář ať si ho vyplním - než jsem formulář vyplnil narazil jsem na několik bodu které nám následně nebyl schopen vysvětlit - objasnit - kdy bude ukončeno jak se bude postupovat - dokonce jse zde psalo že dojde ke změnám cen tarifů. Zdelil nám pouze informaci že bychom měli být kontaktování CC který snámi domluví ukončení - bohužel jse o takovém kontaktu ve formuláři nepsalo. Následně jsem volal na CC kde jsem se dozvěděl o něco málo víc informací - problém nastal jak v pobočce tak na CC když došlo na určení datumu ukončení, postupu ukončení - vše se odvolávalo na nutnost vyplnění formuláře a jeho podepsání a až pak se teprve dozvím kdy jak a za jakých podmínek bude smlouva ukončena, když jsem zažádal o propojení na odd. které ukončování řeší bylo mi zděleno ze jse zde se mnou nebudou bavit do doby než nezaslu výpověď - která již určuje podmínky ukončení které mi ale nejsou schopni vysvětlit nebo určit datum. Mrzí me ze i přes naléhání jestli je možné me propojit na jinou odpovědnou osobu bylo v pozadí mikrofonu slyšet ( nejspíš vedoucí CC) hlášku "nebav se s ním ať si pošle výpověď dal nás to nezajímá" příště možná dat pozor jestli me zákazník slyší :). Bohužel ani CC ani na pobočce mi nezdelili kdy bude výpověď přijata, kdy tedy následně dojde k ukončení smlouvy, kdy k ukončení tarifu a kdy mám vůbec výpověď podat abych dodržel výpovědní lhůtu. Jsem oboznamen ze zaplatím pokutu v případě odstoupení tu mi dokázal každý spočítat jak na pobočce tak CC dokonce i ja sám, co neznám je proč je tak tajné jak se bude postupovat při výpovědi a proč tenhle postup nemůžu znát a nejprve musím podepsat souhlas ve formuláři kteří již podmínky určuje - proč se nikde nepíše a je jenom slíbené ze následně semnou někdo takové ukončení bude řešit - co když ne? Proč není možné domluvit datum ukončení. A proč je slíbené ze by me měli kontaktovat.


Požadované řešení

Rad bych byl kontaktován společnosti nejlépe osobou která muže nastavit datum ukončení smlouvy a tarifu, je schopna mi zdělit kolik zaplatím pokutu a jak se pro me změní služby - i když bych je rad do data ukončení využíval za slíbených podmínek - stejně jak bylo slibeno u uzavírání smlouvy - kde nám řekli ze smlouvu lze ukončit kdykoli a zaplatím pouze pokutu za zbyle smluvní měsíce které předčasně ukoncim. S čím samozřejmě souhlasím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.3.2018 08:52, před 7 lety

Dle § 430 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jedná při výkonu svého povolání zaměstnanec za zaměstnavatele. Jednání pracovníka pobočky je tedy pro společnost závazné vůči zákazníkům. Jestliže pochybením zaměstnance vznikla nějaká škoda, je tedy k její náhradě povinna společnost. Dle § 2952 občanského zákoníku se hradí skutečná škoda a to, co poškozenému ušlo (ušlý zisk).

Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Výpověď se dále bude řídit uzavřenou smlouvou, kde musí být mimo jiné uvedena také výpovědní doba. Délka výpovědní doby by měla být upravena ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými spotřebitel při uzavírání smlouvy vyslovil souhlas.

Jednostranné předčasné ukončení smlouvy (výpověď) musí umožňovat poskytovatel internetu v obchodních podmínkách (dále jen "VOP"). Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, tedy souhlasný dvoustranný projev vůle, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné. Doporučujeme se tedy podívat do VOP podnikatele a podle nich postupovat, případně se domluvit na jiném způsobu řešení nastalé situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.3.2018 09:23, před 7 lety

Dobrý den, pane Sásiku,

podle informací, které uvádíte, jste uzavřel smlouvu na dobu určitou. V tom případě je nutné podat písemnou výpověď, kterou požádáte o ukončení smluvního závazku. Přijetí výpovědního formuláře v centrále potvrzujeme SMSkou a od té doby běží třicetidenní výpovědní lhůta. Během této lhůty zákazníky kontaktujeme telefonicky, abychom se s nimi domluvili, jak si přejí dál naložit s telefonním číslem. Kdyby k tomuto kontaktu nedošlo, ukončíme smluvní závazek a telefonní číslo zůstane dál aktivní s původním nastavením služeb, ale bez výhod, které poskytujeme na základě písemné smlouvy.

Podrobné informace ohledně ukončení smlouvy najdete také v Centru péče na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.

Vidím, pane Sásiku, že Váš dotaz je z 6. února, proto předpokládám, že Váš požadavek je nyní již vyřešený. Prostřednictvím stránek třetí strany nemůžeme řešit konkrétní záležitosti, ale pokud máte k celé situaci nějaké doplňující dotazy, neváhejte se na nás obrátit přes kontaktní formulář na https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/.

Přeji Vám pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2018 20:56, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.4.2018 21:11, před 7 lety


Róbert Sásik

Hodnocení: