Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14. 04. 2016 jsem v e-shopu Vykoupimto.cz mixér Magic Bullet - univerzální kuchyňský robot - Model : A.
Po pár použitích se mixér rozbil.
Poprvé jsem tento výrobek reklamovala 8.12.2016 přes webový formulář na stránkách e-shopu, 12.12.2017 přes e-mail taktéž na těchto stránkách uvedený. Telefony uvedené na webových stránkách prodejce nikdo nezvedá (zkoušela jsem opakovaně). Pozdeji jsem výrobek tedy reklamovala doporučeným dopisem zaslaným na adresu uvedenou na stránkách e-shopu, načež se mi prodejce konečně ozval a nabídl zaslání náhradního mixéru.
8.9.2010 jsem byla nucena tento výrobek podruhé reklamovat (viz. přiložená reklamace). Učinila jsem tak odesláním doporučeného dopisu. Do dnešního na tuto reklamaci prodejce nereagoval.
Poslala jsem prodejci doporučeným dopisem odstoupení od smlouvy a současně podala podnět ČOI (v řešení). 22.12.2017 jsem oba mixéry zabalila a odeslala prodejci společně s kpií odstoupení od smlouvy. Prodejce balík nepřevzal, balík se vrátil a při jeho převyetí mi vznikly další náklady s reklamací spojené (zhruba sto korun, viz. přiložený poštovní doklad).
Jsem přesvědčena, že ze strany prodejce jsou tyto praktiky při vyřizování reklamací zcela běžné a že se jedná o záměr
1. odradit spotřebitele od reklamace (prodejce nezvedá telefony, nereaguje na e-maily ani kontakty prostřednictvím kontaktního formuláře, poštovní adresa pro reklamace je na Slovensku, prodejce nepřebírá balíky s reklamovaným zbožím...)
2. reklamace co nejdéle odkládat a prodlužovat i přes zákonnou lhůtu pro jejich vyřízení
3. zkomplikovat možné odvolání proti těmto nekalým praktikám (prodejce nevydává protokoly o reklamacích, alespoň já jsem žádné nedostala)
4. prodejce k produktům nepřikládá faktury ani účtenky
mixér Magic Bullet - univerzální kuchyňský robot - Model : A
vrácení celé zaplacené částky a proplacení všech nákladů spojených s reklamacemi
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se podnikatel se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Dojde-li k podstatnému porušení smlouvy, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Spotřebiteli doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty prokazující, že reklamace byla uplatněna.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.