Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Odeslal jsem automatický kávovar do servisu s požadavkem: "Prosil bych o vyčistění. Někdy jde slyšet jakoby se vnitřní motorky zarazily o nánosy". Po návratu ze servisu ovšem zvuky přetrvávaly. Když v servisu nehlásili žádný problém, tak jsem si říkal, že patrně nejsou na závadu. Když se ale začaly stupňovat a přidalo se nové vrzání a odpadní káva začala místo suchých válečků začala vypadávat jako mokré blátíčko, jsem je nahrál a poslal do servisu záznam. Ze servisu mi odpověděli, že je porouchaný motor drenážního ventilu a velice ochotně by mi jej opravili. Chtěli by zaplatit jednak vadnou součástku, ale i všechny práce s demontáží, montáží a dopravu (kterou servis zajišťuje a účtuje jako součást opravy).
Já si ale myslím, že bych neměl platit za práce, které jsem již jednou zaplatil. Vadnou součástku samozřejmě zaplatím.
Navíc mám podezření, že všechny ty následné projevy budou souviset s prvotním ignorováním závady. A doufám, že tím na kávovaru nebyly způsobeny další škody.
Poté co servis zjistil, kam mířím, tak okamžitě přestal komunikovat.
Kávovar Jura Ena 7
Požaduji opravu kávovaru s tím, že zaplatím pouze vadnou součástku. A nebudu platit za to co jsem již zaplatil.
|
Tweet |
V případě opravy věci se jedná o smlouvu o dílo. V rámci tohoto smluvního typu musí zhotovitel dle § 2590 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, provést dílo s potřebnou péčí, což znamená, že postupuje pečlivě tak, aby provedl opravu dle ujednání stran a zároveň aby nezpůsobil na věci další poškození. Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo nebylo provedeno řádně), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla nebo poté, co je zjistí.
Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den pane Křižane,
Děkujeme Vám za Váš podnět. Záruku poskytujeme vždy na provedený rozsah servisu, tj. měněný díl a spojenou práci. Prověřil jsem Vaši zakázku a Vašem případě nebyl aktuálně porouchaný díl předchozím servisem řešen.
Kávovary na servisu testujeme jak při přijetí, tak před odesláním. Stroj odesíláme pouze když víme, že je plně funkční.
V případech jako je ten Váš, tedy porouchá-li se díl, jež nebyl předmětem předchozího servisu, postupujeme tak, že zákazník platí jen vadný díl, obvykle bez nákladů na spojenou práci. Touto nadstandardní službou vycházíme zákazníkům vstříc v případech, kdy ani při nejlepší vůli není možné předjímat poruchu dílu, který není servisem primárně řešen.
Jak Vám sdělil technik emailem z ledna 2018, pro vyřešení Vaší reklamace si vyzvedneme Váš kávovar kurýrní službou a dopravíme do servisu. Technici Vás po prohlídce kávovaru budou kontaktovat ohledně dalšího postupu či případné přesné ceny vadného dílu. Dnes Vás bude kontaktovat náš pracovník, který s Vámi domluví nejvhodnější termín svozu Vašeho přístroje do servisu.
Děkuji a přeji Vám příjemný den
Petr Nývlt
JABLUM Czech s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
vadný díl již mám vyměněn a kávovar funguje dobře. Platil jsem pouze měněný díl, přesně jak psal pan Nývlt. Tímto mu děkuji. Děkuji i dTestu, protože pracovník se kterým jsem jednal před panem Nývltem chtěl po mě platit vše.
S pozdravem
Dušan Križan