Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#21358Reklamace u společnosti CZC.cz s.r.o

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2018, před 7 lety

Petr Váňa

Znění stížnosti

Dne 9. 12. 2015 jsem zakoupil u společnosti CZC.cz s.r.o mobilní telefon LG G3 (D855). Na zařízení se v průběhu září 2017 vyskytla závada na displayi a zařízení nešlo dobít do 100%. Z těchto důvodů jsem se rozhodl zařízení dne 17. 10. 2017 reklamovat v zákonné lhůtě dvou let od převzetí. Reklamace byla vyřízena dne 15. 11. 2017 se stanoviskem NEUZNÁNO a s doporučením koupě nové baterie. Po koupi nové baterie závada stále přetrvávala. Dne 23. 11. 2017 jsem zařízení opět donesl k reklamaci.
Dne 14. 12. 2017 jsem byl telefonicky a emailem informován, že zařízení je k vyzvednutí na pobočce a tento den jsem se na prodejnu dostavil. Prodávající mi na prodejně oznámil, že reklamace byla uznána a zařízení mi bylo opraveno. Při předání jsem prodávajícího upozornil, že obsah balení neodpovídá kompletnímu výrobku přiloženému k reklamaci (nabíječka nebyla moje, byla neoriginální a prasklá). Z těchto důvodů jsem zařízení odmítl převzít s tím, že žádám, aby byla tato chyba napravena. Prodávajícím mi bylo řečeno, že samotné zařízení bez nabíječky si nemohu převzít, jelikož je považováno jako celek. Vzápětí jsem se u prodávajícího informoval, zda mají na vyřízení této reklamace opět 30 dní. Bylo mi odpovězeno že ano. S touto informací jsem opustil prodejnu s předpokladem, že jsem vytkl vadu výrobku a tudíž učinil novou reklamaci a žádám doplnění balení. K této reklamaci mi nebylo vystaveno nové potvrzení o reklamaci. Domníval jsem se, že tato reklamace navazuje na předchozí. Z výše uvedeného jsem předpokládal, že zboží je opět v reklamaci a tudíž se staví lhůta zákonné záruky.
Po uplynutí třicetidenní lhůty jsem se dne 16. 01. 2018 dostavil na prodejnu s dotazem, v jakém stavu je má reklamace a zároveň jsem hned po příchodu popsal, v jakém stavu bylo moje zařízení s příslušenstvím při mé minulé návštěvě dne 14. 12. 2017. Po otevření krabičky, jsem zjistil, že nedošlo k žádné nápravě a balení se nachází ve stejném stavu jako před 30 dny. Prodávající dokonce zpochybnil mou předešlou návštěvu s odkazem, že o ní nemá žádné záznamy v systému, že já nemohu předložit žádný doklad a že jsem si zboží 14. 12. 2017 jednoduše nepřevzal. Jak výše upozorňuji, znal jsem obsah krabičky ještě před jejím otevřením, na což mám svědka. V můj prospěch by hovořil i případný videozáznam zachycený na kameře prodejny. Zaměstnanec provozovny, u kterého jsem dne 14. 12. 2017 učinil reklamaci, navíc na prodejně již nepracuje. Odpovědný vedoucí pobočky se k problému stavěl liknavě a navíc mi opět nevydal žádné potvrzení o návštěvě.
Konečný stav věci je takový, že se telefon nadále nachází na pobočce a prodávajícím mi byla nabídnuta finanční kompenzace za ztracenou nabíječku. Finanční náhradu a její výši akceptuji. Mám však obavu zařízení převzít neboť mi uplynula v období nečinnosti prodávajícího, tedy od 14. 12. 2017 do 16. 01. 2018, zákonná záruka jak tvrdí prodávající.
Proto požaduji po prodávajícím prodloužení zákonné záruky o dobu jeho nečinnosti, aby mi bylo umožněno zařízení řádně vyzkoušet. Toto prodávající ovšem odmítá.
Celou záležitost jsem předal České obchodní inspekci a čekám na jejich vyjádření. Po telefonátu na infolinku D-test mi bylo řečeno, abych případ vložil na VašeStížnosti.cz


Produkt

mobilní telefon LG G3 (D855)


Požadované řešení

Mým požadavkem je prodloužení záruky o dobu jeho nečinnosti. Ale pracovníkem na infolince Dtest mi bylo řečeno, že bych měl mít právo na odstoupení od smlouvy, což společnost CZC.cz s.r.o také odmítá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 13:24, před 7 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 18:29, před 7 lety

Podle § 1922 odst. 2 občanského zákoníku neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou spotřebitel nemůže vadný předmět užívat. Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná, avšak z důvodu na straně prodávajícího nebylo možné zboží užívat, neběžela doba pro uplatnění práv z vadného plnění uvedená v § 2165 odst. 1 občanského zákoníku.

Pokud spotřebitel uplatnil novou reklamaci, má prodávající povinnost odstranit vadu bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Ve výše uvedené lhůtě musí být vada odstraněna, není přitom rozhodné, zda se vada vyskytovala na věci hlavní nebo na jejím příslušenství. V daném případě však může být složité prokázat, že spotřebitel novou reklamaci skutečně uplatnil.

Nevyřízení reklamace ve výše uvedené lhůtě je rovněž přestupkem, za který může být prodávajícímu udělena pokuta. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.