Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#21361Chyba kabeláže a řídící jednotky motoru

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.02.2018, před 7 lety

Petr Gončár

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 23.9.2017 jsem koupil od společnosti Auto Discont vůz Volvo V50 2005. Do zimy jelo auto v pořádku, s příchodem zimy auto začalo skákat do nouzového režimu. Dne 28.12.2017 jsme zůstali stát na dálnici s chybou (kompletní selhání brzd). Auto bylo odtaženo do Volvo servisu v Liberci, kde zjistili nefunkční řídící jednotku. Po prozkoumání bylo zjištěno, že jednotka byla v minulosti rozebrána a přepájená. Bohužel ji někdo zpátky pořádně nezadělal a natekla do ní voda. Poničila i kabeláž a cena opravy se pohybuje okolo 40-50 000kč. AAA auto se vyjádřilo po telefonu, že to sice je skrytá vada, ale ne z jejích strany, ale ze strany bývalého majitele. Reklamace zamítnuta. Děkuji s pozdravem Petr


Produkt

Volvo v50 2.0D


Požadované řešení

Uznání spoluúčasti na opravě a uhrazení poloviny nákladů na opravu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2018 14:43, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.2.2018 14:25, před 7 lety

Vážený pane Gončáre,
jak jsem byla informována, kolegové z oddělení péče o zákazníky vás kontaktovali s tím, abyste se dostavil na kteroukoli naši pobočku sepsat reklamaci, která bude následně posouzena (zamítnutá reklamace, kterou zmiňujete, se týkala imobilizéru, nikoli závady, o které píšete). S sebou prosím nezapomeňte přinést veškeré podklady potřebné pro sepsání reklamace (kupní smlouvu, předávací protokol, 1 doklad totožnosti). Pokud možno, přineste s sebou i servisní zprávu o závadě (závadách), výrazně to urychlí vyřízení reklamace.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.2.2018 15:09, před 7 lety


Petr Gončár

Dobrý den, dnes mi bylo doporučeno poslat vám doporučeně Rozpor s reklamací, což jsem také udělal. Zítra, nebo ve čtvrtek by vám měly dojít veškeré podklady. Doplňuji, že závada se týká také staré reklamace, protože je zde chyba v kabelech tak hlavní řídící jednotce. Oprava, kterou jsem zde provedl byla jen důsledek většího problému. Děkuji s pozdravem Petr Gončár

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.3.2018 15:33, před 7 lety

Vážený pane Gončáre,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně výsledku Vaší reklamace již spojili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.3.2018 17:22, před 7 lety


Petr Gončár

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, z požadovaných 10 000 mi bylo uznáno 7000kč. Což je více, než jsem očekával, je mi líto, že nemáte nějaký kontaktní email, kde by se daly tyto věci projednávat, ale chápu, že by byl zahlcen. Předpokládám, že věc je vyřízená, jen mi je líto, že mi částka byla na účet přislíbená již začátkem minulého týdne "Tak, do pěti minut by to tam mělo být." a do dnešního dne ještě nebyla zaplacena. Počkám do konce týdne a zkusím znova urugovat reklamační centrum. Tímto bych naši věc uzavřel. Děkuji s pozdravem Petr