Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost Intrum Justitia neoprávněně zasílá dopisy, kde vyzývá k uhrazení částky 82 eur. Odvolává se na pověření od svého klienta Interdate SA, který ji údajně vymáháním dluhu pověřil. Nikdy jsem však s touto společností neuzavřel žádnou smlouvu a neposkytuje mi žádné služby.
Dle mého názoru jedná Intrum Justitia protiprávně.
Společnost Intrum Justitia jsem kontaktoval a sdělil písemně i telefonicky mé odmítavé stanovisko a informoval ji, že neexistuje žádný dluh vůči společnosti Interdate SA. Intrum Justitia však nadále zasílá dopis s pohledávkou a žádá uhrazení částky 82 eur.
Okamžité zrušení pohledávky.
|
Tweet |
Pokud po spotřebiteli společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí také prokázat, že dluh vůči společnosti skutečně existuje. Vymáhá-li společnost tento dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud bylo o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo vykonatelnosti. Teprve tehdy, když by na spotřebitele společnost podala žalobu, bude vhodné vyhledat služeb advokáta.
Pokud by vyšlo najevo, že smlouva mezi společností a spotřebitelem byla uzavřena, pak je nutné takovou smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
v zájmu dohledání přislouchajícího profilu prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste se na stránce C-date zaregistroval, respektive ID svého profilu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
jediné číslo které mám z vymáhacího e-mailu je CZ-2017-09-06-154644424-CDATE-DN
ID: GFCQ2D76
Dobrý den
a děkujeme Vám.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami C-date (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 06/12/2016. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví.
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
e-mail s výpovědí jsem již přeposlal na service@c-date.cz, očekávám kontakt od společnosti Intrum Justitia a zánik pohledávky z jejich strany.
Děkuji.
ID: GFCQ2D76
Přejeme Vám dobrý den.
Dle našich informací Vás již kontaktovalo Zákaznické centrum C-date – překontrolujte si prosím svou schránku a reagujte na přijatý email,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
na základě e-mailové komunikace jsem obdržel zprávu s informací, že tento případ byl definitivně uzavřen, zajímá mě tedy zda o případu byla informována společnost Intrum Justitia, která pohledávku vymáhala. Od ní jsem prozatím žádnou informaci o uzavření a zániku pohledávky neobdržel.
ID: GFCQ2D76
Dobrý den.
Ano - společnost Intrum Justitia potvrdila uzavření případu přímo našemu Oddělení pohledávek,
děkujeme Vám.
Hodnocení: