Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na společnost NetComp, spol. s r.o.
Dne 5.9.2013 jsem prostřednictví serveru www.huramobil.cz zakoupila mobilní telefon Samsung S5610. Ten se po necelých 2 měsících začal samovolně vypínat, bez ohledu na to, zda byla nabytá baterie, a nedal se zapnout i několik dní.
Dne 31.10.2013 jsem uplatnila záruční opravu u smluvního servisu BRITEX-CZ s.r.o. Záruční oprava byla zamítnuta z důvodu vniknutí látky neznámého původu, kvůli kterému přístroj nesplňoval předpoklady a podmínky záruční opravy. Oxidace systémové desky byla shledána jako příčina vzniklých problémů. Já tvrdím, že k vniknutí výše uvedené látky do telefonu nedošlo v období po převzetí věci.
Na základě tohoto jsem dne 27.12.2013 uplatnila rozpor s kupní smlouvou (formou doporučeného dopisu)ve smyslu § 616 občanského zákoníku a požadovala jsem výměnu telefonu za bezvadný.
Dne 24.1.2014 jsem obdržela email od společnosti NetComp, spol. s r.o. (o dva dny později také formou doporučeného dopisu). Společnost uvedla, že z vyjádření servisu nevyplývá, že k oxidaci telefonu nedošlo mým zaviněním. Dále pak uvádí: vzhledem k tomu, že, jak uvádíte, se telefon začal samovolně vypínat až po téměř 2 měsících užívání je zřejmé, že telefon téměř 2 měsíce řádně fungoval a že tedy vada nemohla existovat při převzetí telefonu. Rozpor s kupní smlouvou tak nemohl existovat v době převzetí věci, protože takový výklad by odporoval povaze věci, tedy telefonu řádně fungujícímu po dobu téměř 2 měsíců.
Na základě neprokázání rozporu s kupní smlouvou byl můj nárok na výměnu telefonu zamítnut.
Výše uvedenou argumentaci prodejce nepovažuji za prokázání opaku rozporu s kupní smlouvou, tedy, že vada věci existovala již při jejím převzetí. Vadu (oxidaci) považuji za vadu skrytou, která se může projevit až po delší době, tedy i po době téměř 2 měsíců.
Dále pak uvádím, že telefon byl při předání do smluvního servisu částečně funkční. Od převzetí ze záruční opravy je telefon zcela nefunkční (nelze zapnout).
Mobilní telefon SAMSUNG, model GT-S5610MSAXEZ, IMEI 356939056273690
Požaduji uznání rozporu s kupní smlouvou a následnou výměnu telefonu za nový a bezvadný.
|
Tweet |
V případě, že je vada vytčena do prvních 6 měsíců od zakoupení výrobku, uplatňuje se tzv. rozpor s kupní smlouvou. V rámci rozporu je důkazní břemeno o prokázání bezvadnosti výrobku při převzetí na prodejci. Vada nemusí být zjevná při převzetí, ale může se projevit později. Odborník, nejlépe soudní znalec, by byl pravděpodobně schopen zjistit, jak je oxidace pokročilá a zda se mohla projevit až po určité době. Znalecký posudek by měl v tomto případě doložit prodejce v rámci § 616 odst. 4 občanského zákoníku.
Společnost NetComp, spol. s r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.