Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Vysavač Dirt-Devil vykazuje od počátku -cca 2 sec. po zapnutí- prudké
snížení výkonu, ozve se vždy klapnutí u motoru. Zkoušeli jsme s ním
vysávat, ale vysává velmi špatně. Vysavač byl zakoupen pres Mall.cz
jako vánocní dárek a byl poprvé použit o letošních Vánocích, konkrétně
26.12.2017. Pro vykazovanou vadu byl okamžite (2.1.2018) reklamován.
Reklamace nám byla zamítnuta pro "nevhodné používání" přístroje.
Ohradili jsme se, že vada musela být již pri nákupu. V reakci nám bylo
vysvětleno, že filtry jsou extrémně zanesené a je nutná jejich výměna.
Což je nepochopitelné. Buď nám prodali starší používané zboží, nebo
vadu vůbec nezkoumali. Po našem odmítnutí prevzetí výrobku na konci
ledna, Mall.cz navrhl, že bude zboží znovu reklamovat, s čímž jsme
nesouhlasili a trvali na řádném vyrízení první reklamace a použili §2161,
odstavec 2, Zákon c. 89/2012 Obcan.zákoníku. Reklamace byla opět zamítnuta a neopravené zboží je opět nám zasíláno zpět. Vyjádřili jsme nesouhlas s postupem a požádali o vrácení kupní ceny.
Zároveň požádali ČOI o mimosoudní řešení sporu.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Vysavač Dirt Devil Rebel
Vrácení kupní ceny, popř.výměna výrobku
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.