Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobry den, dne 23.3.2016 jsem zakoupila u mall.cz kocarek GB Majik.
V prubehu pouzivani se vyskytovala stale tataz vada:porucha brzd (kocarek brzdi samovolne ackoliv je odbrzdeny).
1.reklamace dne 14.11.2016, zavada mechanicke poskozeni-neopravnena reklamace (presto bylo opraveno)
2.reklamace dne 25.11.2016, nebyla shledana zadna vada-neopravnena reklamace
Kontaktovala jsem sama kocarky korab (dle doporuceni mall prodejny-jelikoz vada byla na prodejne predvedena-toto bylo i zapsano pri 3.reklamaci) kde mi bylo sdeleno at kocarek znovu odesleme a vada bude prezkoumana.
Po tomto byla servisem vada prehodnocena a jiz uznana:
3.reklamace dne 2.1.2017, mechanicke poskozeni (chyba produktu)-byla uznana jako opravnena reklamace (opraveno)
4.reklamace dne 29.1.2018, pozadovano po opetovnych stejnych reklamacich odstoupeni od kupni smlouvy a vraceni penez.zavada mechanicke poskozeni-neopravnena reklamace (presto opet opraveno).Podle servisu se jednalo o bezne opotrebeni.
S vyjadrenim nesouhlasim.Beznym opotrebenim neni plne nefunkcni brzda.Z vyse uvedeneho vyplyva ze servis posuzuje rozdilne stale stejnou vadu.V pripade zamitani reklamaci je vada i presto opravovana a tedy by mela byti uznana.Vyrobek je dle meho nazoru nekvalitni a rada bych se domohla sveho prava.Predem dekuji za odpoved.
Tomsova
560764003 kocarek GB Majik Blue
Zadam vraceni penez
|
Tweet |
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.
V takovém případě je třeba uplatněnou reklamaci spotřebitele považovat za uznanou reklamaci výrobku s provedením záruční opravy.
Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.