Společnost


EURONICS ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#21405Neinformování zákazníka o dokončené reklamaci a zaslání opravovaného notebooku bez nabíječky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2018, před 7 lety

Monika Kirchnerová

Znění stížnosti

Přinesla jsem notebook k reklamaci na pobočku Euronicsu v Českých Budějovicích. Přesto, že jsem slečně diktovala své kontaktní údaje, nezapsala do protokolu mé telefonní číslo. Domlouvala jsem se s ní, že hned jak notebook opraví, budou mě telefonicky kontaktovat, abych si jej vyzvedla na prodejně. Po třech týdnech jsem zjistila, že prodejnu zrušili. Neobtěžovali se kontaktovat zákazníky, ke kterým měli nedořešené závazky, že se mají obrátit na jinou prodejnu. Po měsíci se můj notebook objevil na fakturační adrese, což mi vše zkomplikovalo, a hlavně se opět nikdo neobtěžoval zákazníka kontaktovat, že je notebook již opraven a odeslán zpět. Navíc se zabalený notebook válel před domem na zemi několik hodin, kde ho mohl kdokoli z kolemjdoucích ukradnout. Ale to už je spíše stížnost směřována na DPD, který balík doručovali. Po rozbalení se zjistilo, že notebook poslali zpět opravený, avšak bez nabíječky, kterou jsem k němu dávala. Vše jsem pak řešila telefonicky, avšak na pobočku v ČB jsem se nedovolala, protože ji zrušili. Mluvila jsem i s technikem, který notebook opravoval. Poslal nový adaptér na adresu, kterou jsem mu napsala. To ale nemění nic na tom, že mě euronics neskutečně vynervoval a spoustu věcí zkomplikoval. Notebook jsem totiž potřebovala co nejdříve, abych dokončila svou diplomovou práci, kterou mám do měsíce odevzdat. Adresa z faktury byla dost daleko od Českých Budějovic, a tak se mi měsíční lhůta reklamace tímto prodloužila o několik dní. Paní z HP Tronic mi sdělila, že v protokolu, který oni obdrželi, žádná adresa ani žádný jiný kontakt v něm napsaný od euronicsu není. Mám pocit že euronics si neumí udržet své stálé zákazníky.


Produkt

Reklamace notebooku Dell


Požadované řešení

Reakci na tuto stížnost si představuji tak, že konečně dostanu nějaké vysvětlení a hlavně omluvu. Abych požadovala nějakou náhradu za všechny nervy a komplikace, je zbytečné, protože se toho nikdy nedočkám...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2018 20:25, před 7 lety

Dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 30 dnů od jejího uplatnění. Do vyřízení reklamace spadá také informování spotřebitele o tom, jak byla reklamace vyřízena. Nejvyšší soud ČR se k této otázce vyjádřil v rozsudku se sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 následovně: "Přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli)."

Je také zapotřebí, aby reklamace byla vyřízena a připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího, případně musí také minimálně dojít k odeslání věci spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace. Některé odborné i soudní názory dokonce tvrdí, že je nutné, aby ve 30 denní lhůtě byla věc spotřebiteli přímo doručena (viz např. rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32).

Pokud tedy ani jedno nebylo ze strany prodávajícího dodrženo, reklamace nebyla vyřízena řádně ve lhůtě 30 dnů. Není-li reklamace vyřízena ve výše zmíněné lhůtě, má se za to, že smlouva byla porušena podstatným způsobem. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitelka možnost odstoupit od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:44, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.