Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#21408Nelze zrušit VIP členství u společnosti Dateyard, AG

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2018, před 7 lety

Jakub Vojtíšek

Znění stížnosti

Dobrý den,
10.1 jsem si založil na webu soustacirande.cz spravované společností Dateyard, AG účet a zaplatil VIP členství.
O několik hodin jsem zjistil, že se jadná o podvod, jelikož v mailu mi přišli informace o tom, že se VIP členství prodlužuje automaticky, pokud se nepová výpověď od smlouvy. Proto jsem podle jejich podmínek užití, odstavce 3 poučení od odstoupení zaslal na email support@datehelpdesk.com prohlášení o tom, že bych rád ukončil členství a smazal účet. DOposud bez odpovědi.
6.2. jsem zaslal opět email s žádostí o zrušení členství a smazání účtu. V jejich podmínkách uživatele, ale uvádí v odstavci 2, paragraf 6, že jsem oprávněn vypovědět smlouvu ve lhůtě 14 dnů před uplynutím doby členství, ale pouze už jen faxem číslo +41 (0) 41 508 70 64. Zaplatil jsem si službu, která mi umožnila zaslat výpovědní dopis faxem, ale bez úspěchu. Varianta čísla s nulou i bez nuly nefungovala. Proto jsem oslovil samotnou společnost, která zprostředkovává zasílání faxů, aby ten fax poslala za mě. Také bez úspěchu, přitom se přiznali, že dříve na toto číslo faxovali několikrát. Daná společnost se pokusila danou výpověď zaslat ještě druhý den s tím, že pokud neuspěje, zašle mi kopii výpisu, že nelze fax doručit na uvedené číslo.
Z mé strany bylo zjevné, že se snažím s nimi komunikovat a postupovat,dle jejich pokynů, avšak z jejich strany nepřichází žádná odezva. Tímto bych se chtěl zeptat, jestli jsem plně právně krytý tím, že jsem se snažil z dané smlouvy vyvázat dle jejich pokynů? Jedná se mi o to, aby mi nepřišla exekuční varování, že jsem dlužníkem, jelikož jsem si zablokoval veškeré internetové platby na kartě. Jak bych měl v daném případě dále postupovat, kdyby se mi ozvali, že dlužím?
Děkuji za odpovědi.


Požadované řešení

Rád bych požádal o pomoc při vyvázání ze smlouvy s danou společností, zrušení VIP členství a smazání celkového účtu, aby nedocházelo k automatickému prodlužování VIP členství bez požadavku uživatele. Registrační email: jakub.v123@seznam.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 08:32, před 7 lety

U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou dle VOP, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy či odstoupení od smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2018 15:07, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.