Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu 2012 jsme zakoupili od firmy ArtOkna s.r.o. plastová okna a dveře VEKA s trojskly v domnění, že si pořizujeme značková okna. Dodávka byla zpožděná (netušili jsme, že okna nechávají vyrábět v Polsku). Na zakázce jsme objevili závady, výrobky jsou nekvalitní - nedovařený rám vikýřového okna, uražené rohy na vstupních a balkonových dveří, netěsnost a deformace vstupních dveří...). Reklamace se snažila zpočátku firma řešit, ale s velkými prodlevami. Od začátku nepotvrzuje příjem reklamací, nereaguje v zákonné lhůtě.
Po 3 neúspěšných opravách vstupních dveří jsme se rozhodli odstoupit od kupní smlouvy v položce dveří a požadovat slevu na položku vikýřová okno, na němž praskla spojovací lišta. Od listopadu 2013 nereaguje firma vůbec na zaslané reklamace, v podstatě se nelze dovolat. V poslední době se začaly projevovat další závady - deformace na vnitřních rámečcích skel, prasklina na vnitřním skle, netěsnost vikýřového okna způsobuje při nižších teplotách promrzání.
Firma během roku vystřídala několik montážních a servisních dodavatelů, v současné době je to asi třetí servisní pracovník. Přestože nám zpočátku nabídl pomoc při dořešení odstranění závad, nyní jsme se dozvěděli, ze firma Artokna mu nedovolila pokračovat v opravách. K dnešnímu dni opět marně vypršela lhůta od poslední reklamace, firma rovněž nereagovala na výpověď zaslanou doporučeným dopisem 31.12.2013.
plastová okna VEKA ALPHALINE MD90 PLUS a plastové dveře
dořešení reklamací:
prasklina skla, deformované rámečky, účinné seřízení vikýřového okna
(reakce v zákonné lhůtě na výzvy)
úhrada ceny vstupních dveří (odstoupení od smlouvy), úhrada sankce za zpoždění dodávky, úhrada slevy za prasklou lištu vikýřového okna
|
Tweet |
Na smlouvu o zhotovení věci na zakázku se vztahují i ustanovení §§ 612 a násl. občanského zákoníku. Dle § 622 platí, že pokud se na výrobku vyskytují alespoň 3 různé ávady, Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je zhotovitel povinný vždy vystavit reklamační protokol, v případě, že se tak nestane, má spotřebitel možnost podat podnět České obchodní inspekci. Zároveň platí, že společnost má 30 dní na vyřízení reklamace, pokud tak neučiní, může objednatel od smlouvy odstoupit.
Společnost ARTOKNA s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.