Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
s obchodem se dohaduji už měsíc. Nejprve jsem je informoval o tom, že budu posílat balík na reklamaci. V rychlosti odpovídali a se vším souhlasili. Dne 16.12017 jsem balík poslal přes Českou poštu a obratem zaslal ofocený podací lístek společnosti na email. Do balíku jsem vložil odstoupení od smlouvy, kde zdůrazňuji, že chci vrátit i peníze, které byly vynaloženy na dopravu spojenou s reklamací(viz. soubor). Obchod na mé emaily s podacím lístkem nereagoval a odpověděl až na 5 email, kde jsem upozornil, že věc budu řešit oficiální cestou. Poprosili mě, abch jim znovu poslal podací lístek, aby ho mohli zaevidovat. Obchod od 6.2 nereaguje a peníze za dopravu mi zatím nepřišly.
Vrácení peněz za dopravu při reklamaci
Vrácení peněz za poštovné, které byly vynaloženy v rámci reklamace.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen vyřídit reklamaci včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel tak má následně právo od smlouvy odstoupit, požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo stále trvat na odstranění vady.
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. K vrácení peněz je vhodné prodávajícímu určit přiměřenou lhůtu. Nevrátí-li prodávající spotřebitelovi peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, má spotřebitel možnost navíc žádat taktéž zákonný úrok z prodlení.
Jestliže prodávající nereaguje telefonicky ani emailem, doporučujeme vést komunikaci písemně s dodejkou. Prodávajícího je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
děkujeme za prostor k vyjádření. Reklamace řešíme samozřejmě obratem stejně tak jako v tomto případě, kdy zákazníkovi byla vrácena platba za zboží již při první reklamaci a to obratem a v plné výši. Zákazník takě požadoval proplacení poštovného, na což rozhodně má v případě uznané reklamace právo a nijak to nezpochybňujeme, pouze jsme potřebovali doložit reálnou výši nákladů poštovného. Klient nám zaslal kopii podacího lístku a na základě této kopie jsme peníze připsali na účet klienta také.
Bohužel nás měsíc poté kontaktuje dTest, abychom se k tomu vyjádřili, ale tato situace byla již vyřešena před několika týdny a klient jistě potvrdí, že peníze od nás dostal zaplacené již před několika týdny v plné výši a to jak za poštovné, tak za reklamaci.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
obchod dlouhou dobu nereagoval, přitom jsem mu podklady posílal asi 3x. Po stížnosti na ČOI se mi ozvali. Nespokojen jsem s řešením obchodu z důvodu, že věc táhli přes měsíc. Představoval jsem si kompenzaci za tak dlouhé čekání. Vše je vyřešené.
Díky
S přáním hezkého dne
Berka