Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#21420Zamítnutí reklamace u zánovního vozu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2018, před 7 lety

Jan Gössnitzer

Znění stížnosti

Před vánocemi jsem u Áček v Sokolově koupil 2 roky starou Insignii s nájezdem 135000 km za 380 000 Kč. U předávání sem byl ubezpečován že auto je v perfektním stavu a i po zkušební jízdě bylo vše v pořádku. Problém se objevil až druhý den, kdy po studeném startu automatická převodovka řadila úplně nesmyslně. Nechal sem v ní tedy vyměnit olej a následně se projevili potíže naplno. Prokluzování spojky, padání převodovky do nouzového režimu, piliny v novém oleji. Podal jsem tedy reklamaci která byla bez jakéhokoliv jednání zamítnuta z důvodu že se jedná o vadu vzniklou běžným opotřebením. Oprava vyjde na 30 až 50 tisíc. Takto to dopadá když si myslíte že u velké společnosti máte nějakou záruku.


Produkt

Opel Insignia 2015 CDTI 4x4 BiTurbo


Požadované řešení

Auto bych nejradši vrátil prodejci, ale byl sem ochoten přijmout i zpětně rozumnou slevu z kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2018 14:30, před 7 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.2.2018 14:25, před 7 lety

Vážený pane Gössnitzere,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2018 12:24, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.3.2018 14:59, před 7 lety


Jan Gössnitzer

Byla podepsána dohoda o narovnání, ale peníze na účet dosud nepřišly.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.4.2018 16:10, před 7 lety

Dobrý den,
prověřila jsem to na účtárně, peníze byste již měl mít. Věc by tedy měla být vyřešena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
16.4.2018 16:21, před 7 lety


Jan Gössnitzer

Hodnocení:

Komentář: K dohodě došlo nakonec pouze díky pomoci dTestu a právníka. Přesto si prodejce trval na zamítnutí reklamace a nabídl finanční odškodnění jako "projev dobré vůle". Řešení trvalo přes dva měsíce. Poslední věc že i téměř po třech měsících nemám funkční vůz. Já už si tedy u AAAauto rozhodně nic nekoupim a nedoporučuji to ani nikomu jinému.