Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.12.2017 mně navštívil v mém bydlišti zástupce firmy ENVONA, který mi nabízel přihlášení do aukcí k získání cen levnějších energií s tím, že je to výhodné. Já jsem poté následně podepsal s uvedeným zástupcem smlouvu o zastoupení při vyhledávání levnějších dodávek energií s tím, že jsem jasně uvedl, že nechci měnit dodavatele. Bylo mi sděleno, že se jedná o vyhledávání levnějších dodávek energií a dojednání levnějších cen .
Ze strany pracovníka jsem neobdržel žádný stejnopis smlouvy ani plné moci a nebyl jsem poučen o možnosti o odstoupení od smlouvy a ani jsem nedostal vytištěný formulář k případnému odstoupení . O kopii dokladů, které jsem podepsal jsem žádal,ale žádné jsem nedostal . O možnosti odstoupení od smlouvy jsem nebyl poučen ani později a rovněž jsem ani později nedostal tiskopis k odstoupení od smlouvy . Uvedenému pracovníkovi jsem předložil veškeré podklady se současnými dodavateli s tím, že jsem mu uvedl a předložil i další smlouvy s novými dodavateli, kteří po vypršení stávajících smluv mi budou dodávat energie . Vysloveně jsem uváděl, že nechci měnit dodavatele, neboť mám podepsány nové smlouvy .
Dne 10.1.2018 – 11.1.2018 jsem obdržel od firmy ENVONA dopis ze dne 9.1.2018, že mou osobu zastupují v uvedeném vyhledávání levnějších dodavatelů energií a v případě, že bude vybrán levnější dodavatel budu o tomto písemně informován s tím, že buď stávající dodavatel energie buď zlevní nebo bude vybrán jiný . O tomto všem bych měl být dopředu písemně od firmy ENVONA vyrozuměn jak mi bylo písemně sděleno a rovněž i že budou dodrženy všechny mé stávající platné smlouvy .
Následně až dne 25.1.2018 jsem byl telefonicky kontaktován pracovnicí dodavatele energie firmy Centropol, že jsem byl firmou ENVONA, které jsem dal plnou moc přihlášen k odběru energie u jejich firmy . Z tohoto jsem byl velmi překvapen a udiven, neboť jsem nebyl o ničem informován a pracovnici jsem sdělil, že jsem nechtěl měnit dodavatele energií.
Dne 26.1.2018 jsem obdržel písemně poštou celkem smlouvy na dodávky energií s firmou Centropol a při jejich kontrole jsem zjistil, že tyto neodpovídají- nesouhlasí ve dvou případech s mými stávajícími smlouvami . Jedná se o 1 x smlouvu na odběr plynu a 1 x na odběr elektřiny , kde nesouhlasí u smlouvy na dodávky plynu a v jednom případě elektřiny datum platnosti smluv o konci dodávek energií současných dodavatelů se začátkem dodávek energií od firmy Centropol . Tímto jsem vystaven nebezpečí sankčního postihu za nedodržení platných smluv .
Při prostudování těchto smluv jsem zjistil, že k uzavření smluv s firmou Centropol došlo dne již dne 10.1.2018 zástupcem firmy ENVONA . O tomto jsem nebyl dopředu jak se sděluje v dopise ze dne 9.1.2018 písemně vyrozuměn (již bych se proti tomuto ohradil) .
Dne 26.1.2018 jsem zaslal firmě ENVONA prostřednictvím e-mailu zprávu s popsáním uvedeného jednání a žádostí o sjednání nápravy . Do současné doby mi nebylo odpovězeno .
V důsledku tohoto jsem poté dne 29.1.2018 zaslal písemně odstoupení od smlouvy v souladu s obč. zákoníkem s tím, aby byly dále zrušeny uvedené nové smlouvy . Dosud jsem od neobdržel žádnou odpověď.
Smlouva s plnou mocí k vyhledávání levnějších cen energií
Žádám zrušení uvedené smlouvy, včetně plné moci a zrušení smluv sepsaných firmou ENVONA
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.