Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Níže přikládám dopis který jsem zaslala do banky, která zprostředkovala převod pěněz. Žádný jiný kontakt na prodejce není, jen přes e-shop, ale ten nekomunikuje ani na zapomenuté heslo, které jsem určitě nezapoměla, ale opětovné přihlášení není možné.
Banka mi pouze zasalala e-mail lisonseviceone@outlook.com, se kterým mám ohledně vrácení peněz komunikovat, ale opět bez úspěchu a bez odezvy!!!
Dobrý den
Obracím se na vás s prosbou ohledně provedené transakce ze dne 14.12.2017.
Zboží zakoupené na stránkach www.krkonosman.cz které se tváří jako internetové stránky České Republiky, bylo sice zasláno na mou adresu, ale při platbě jsem zjistila, že jde o zboží z Číny. Při pokusu o stornování objednávky obchod nekomunikoval a zboží bylo zasláno na celní správu České Republiky. Zboží nebylo přebráno tudíž se vrátilo prodejci. Vím že vyřízení a odeslání trvá delší dobu proto píšu s dostatečně delším odstupem aby byla jistota že se zboží vrátilo prodejci. Jak jsem již psala internetový obchod nekomunikuje proto se obracím na vás zda touto cestou lze oslovit prodejce a požádat o vrácení peněz na můj účet nebo mám podniknout právní kroky přes moji banku. Níže přikládám výpis zasláný od vás
Děkuji za odpověď
bunda značky Blauer, kód oblečení 30UT3645UL
vrátit peníze
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Spotřebitel by se mohl pokusit využít služby chargeback, kterou poskytuje většina evropských bankovních společností ve spolupráci s vydavateli platebních karet, avšak jen za předpokladu, že zaplatil při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodal objednané zboží. Jedná se o služby, kdy bankovní společnost vrátí podvedenému spotřebiteli peněžní prostředky zpět na účet a následně si jejich vymáhání po obchodníkovi zajistí sama. Více o této službě lze nalézt na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3189/esc-kdy-je-lepsi-platit-kartou.
Před nákupem prostřednictvím neznámého e-shopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje e-shop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.