Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.12.2017 jsem přes internetový obchod zakoupila přístroj Relaxman v hodnotě 19.021 Kč. Následující den, 16.12.2017 mi byl doručen. Zaplatila jsem jej v hotovosti při převzetí. Při rozbalení jsem zjistila, že není přiložen návod k používání a programová knihovna, které měly být součástí výrobku. Snažila jsem se s dodavatelem několikrát spojit telefonicky a e-mailem, aby mi návod zaslali dodatečně. Vše marně. Proto jsem 19.12. 2017 odeslala výrobek zpět. V přiloženém dopise jsem popsala, proč výrobek vracím a že bez návodu k používání je mi k ničemu. Po pár dnech jsem se chtěla informovat, zda výrobek dorazil zpět- telefonicky nikdo nezvedal, e-mailem několikrát, ovšem bez jediné odezvy. 9.1. jsem se dovolala do jejich pobočky, kde mi bylo řečeno, že se s paní Vackovou spojí a dají mi vědět, co a jak. Od té doby opět ticho. Do dnešního dne nevím, kde Relaxman je a kdy mi budou vráceny peníze. Proto jsem dle vaší rady 22. ledna 2018 zaslala na adresu Galaxy neurotechnology předžalobní výzvu s kopií kupní smlouvy a podacího lístku, jímž jsem 19.12.2017 odeslala výrobek zpět. Zde jsem uvedla své tel.číslo, e-mail, číslo mého účtu...a pět nic. Prostě ticho po pěšině, a já mám vztek a takové jednání internetového obchodu nedokážu pochopit.
Relaxační přístroj
Vrátit peníze za zaslaný nekompletní výrobek
|
Tweet |
Ustanovení § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele říká: "Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné."
Podle § 11 odst. 1 musí být tyto informace poskytnuty v českém jazyce.
Jestliže součástí výrobku nebyl písemný návod ani deklarovaná programová knihovna, má spotřebitelka právo na reklamaci zboží. V rámci této reklamace může požadovat dodání návodu a chybějícího produktu. Jestliže tato reklamace nebude do třiceti dní vyřízena, má nárok na odstoupení od smlouvy pro nevyřízení reklamace řádně a včas podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitelka může zvážit v této záležitosti podání podnětu státnímu dozorovému orgánu, České obchodní inspekci, která jednání prodejce prověří a může ho za porušování zákona také pokutovat. Více informací nalezne na stránkách www.coi.cz.
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku a nevztahují se na uvedené zboží výjimky dle § 1837 občanského zákoníku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.