Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.Před časem mě tel.kontaktovala společnost Lama energy a nabidla že mi budou hlídat ceny energii,no proč né řekl jsem si.Za pár dní na to mi domů přivezl nějaký poslíček balíček s žárovkama,že prý jako dárek a poděkování od lamy.Neměl jsem čas to nějak zkoumat když je to "dárek". ale za ně.jaký čas mi od mého dodavatele přišel dopis že jsem zplnomocnil společnost k převzetí dodávek energii takže u nich končím ale musí mi poslat pokutu za předčasné odstoupení od smlouvy.(ŠOK).Nic takového jsem neudělal. Samozřejmě jsme se dohodli na pokračováni dodávek a oni dají vše dopořádku.Čas běžel a najednou mi přišla faktura za žárovky 3630kč.(další ŠOK).Po tel.rozhovoru s paní Kružberskou s Blue Ocean jsem zdělil že nic platit nebudu žárovky pošlu nazpět na její jméno.Za čtrnáct dní mi přišla upomínka že jestli nezaplatím budou to po mě vymáhat.Jsem už starší člověk a věřím že se domůžu storno podvodnicé faktury.
5 kusů žarovekPhilips
Zrušení faktury.
|
Tweet |
Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.
Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.